نقش حوزه‌های علمیه خواهران و زنان در جامعه اسلامی/ حضور بانوان با چادر در جامعه نوعی جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین محدر، پررونق نگه داشتن حوزه های علمیه را یک ضرورت دانست و گفت: حضور بانوان با چادر و حجاب کامل در جامعه یک نوع جهاد تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان در نشست هم اندیشی با هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران زینب کبری سلام‌الله علیها، در دفتر امام جمعه ماهنشان در سخنانی اظهار داشت: در بافت های روستایی اگر حضور مداوم باشد، قطعا ثمربخش خواهد بود. این تجربه در بحث دانشگاه موثر واقع شده است.

وی افزود: نشست‌ها و محافلی که موجب آگاه‌سازی مردم و در راستای جهاد تبیین است، یکی از ضرورت های امروزی است. همچنین یکی از مهمترین عوامل لازم در پیشرفت منطقه، ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان افزود: حوزه علمیه همیشه مردمی بوده و این یک حسن است که توسط مردم راه‌اندازی و اداره شده است. حوزه علمیه خواهران از رویش‌های انقلاب است که به صورت منسجم و تشکیلاتی تاسیس و راه‌اندازی شده است. نماد مردمی بودن حوزه علمیه، هیات امنا است که ۴۸۰ مدرسه علمیه توسط هیات‌های امنا تاسیس شده که باقیات الصالحات است و اکنون توسعه کیفی از اهداف اصلی آن است.

وی حمایت دولت از حوزه های علمیه را حمایت‌هایی در زمینه فرهنگی دانست و افزود: در وضعیت کنونی، ضرورت حوزه‌های علمیه بیشتر نمود دارد. زیرا هدف دشمن کنونی، خانواده و بانوان است. هرچند اغتشاشات اخیر، از طرف بانوان حمایت نشد چرا که جامعه اسلامی با امام حسین(ع) و آموزه‌های دین عجین شده است و از آنجا که بهترین شیوه جذب طلبه، تبلیغ چهره به چهره است، رشته‌های تحصیلی حوزه علمیه و مقاطع مختلف آن باید به بانوان معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محدر، در جمع مبلغات مدرسه علمیه ماهنشان گفت: قرآن کریم اصل حفظ دین را تضمین کرده: «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» (سوره حجر آیه ۹) و این از معجزات قرآن کریم است که ۱۴۰۰ سال است اصل دین با وجود توطئه‌های موجود پابرجا بوده و خواهد بود، زیرا اراده الهی بر این است که اصل دین باقی خواهد ماند. در زمان ما هم توطئه‌ها نسبت به گذشته اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. در هیچ دوره تاریخ بشری، اینقدر اندیشه‌های دینی در خطر نبوده است زیرا وسایل ارتباطی در هیچ دوره‌ای به گستردگی کنونی نبود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، با بیان اینکه شهروندان انگلیسی برای استفاده از رسانه‌هایشان، باید حق اشتراک بپردازند، حالا همین انگلیس برای مردم ما به صورت رایگان برنامه اجرا می‌کند، تصریح کرد: اینها از روی دلسوزی نیست بلکه برای ایجاد انحراف در عقاید است. لذا آیت الله مصباح می فرمود: در هیچ دوره‌ای ارتباطات رسانه به این شکل نبود و الان وسایل ارتباطی گسترده است و بیش از گذشته تاثیر می‌گذارد. در هیچ دوره‌ای اینگونه افراد شیطان صفت برای رسیدن به منافع مادی خود حاضر نبودند که هر جنایتی را انجام دهند. لذا اصل دین را مورد هدف توطئه قرار دادند.

وی ادامه داد: وظیفه ما طلاب حفظ اصل دین نیست، حفظ اصل دین، به دست خداست، وظیفه ما گسترش، ترویج و آشنایی مردم با دین است تا در جهت زمینه سازی برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت قیام کنیم. امروز به برکت انقلاب اسلامی همان چیزهایی که تهدید برای ما محسوب می‌شود، می‌تواند فرصت هم باشد. می‌توانیم از این فضا برای گسترش دین استفاده کنیم. به برکت انقلاب اسلامی بحث معنویت و گرایش اسلام روز به روز در حال گسترش است.

حجت الاسلام والمسلمین محدر بیان داشت: امروز تحولات بسیار سریع اتفاق می‌افتد، تهاجم‌های  شدید علیه اسلام عزیز و قرآن کریم بیشتر شده است، لذا دفاع از آن یک واجب فوری و قطعی است و کسی نمی‌تواند شانه خالی کند. الان جمهوری اسلامی ایران به حالت بازدارندگی رسیده و دشمن حتی فکر حمله فیزیکی به ایران را نمی‌تواند بکند، اما با تمام توان به عفت، عفاف، حجاب و ارزش‌های اخلاقی و انسانی‌مان تهاجم کرده است. مواجه در این جبهه مساله جهاد تبیین است. اینجا نیازی نیست که تفنگ به دست بگیرید، گاهی لازم نیست حرفی بزنید، همان چادری که سرتان است جهاد شماست. حضورتان با چادر و حجاب کامل در جامعه یک نوع جهاد است. در جهاد تبیین فرقی بین زن و مرد نیست، حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن وقتی دیدند دشمن اصل و اساس دین که ولایت است را مورد تهاجم قرار داده، ساکت ننشست و جهاد تبیین حضرت جلوه‌گر شد. آن خطبه قرآء و استدلال به آیات قرآنی که حضرت سنگ تمام گذاشتند. ایشان در چندین مرحله جهاد داشتند در مرحله اول مخاطبین شان مردان مدینه بودند، وقتی دیدند اثر نداشت و کسی به یاری حضرت نیامد، ناامید نشدند بلکه شیوه را عوض کردند. چهل شب به درب خانه یاران خاص رفتند و در مرحله بعد؛ از بعد احساسی و عاطفی که در بانوان است، برای تبیین و روشنگری بهره جستند.

وی ادامه سخنان خود را با طرح یک سوال ادامه داد: ولایت مثل ستون است اگر ستون از جایش کنده شود چه اتفاقی می افتد؟ نتیجه نمازی که ولایت ندارد، این می‌شود که حاضر است با صهیونیست‌ها برای نابودی مسلمانان همکاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha