معلم برای رسیدن به جایگاه و رسالت خویش استعدادها و توان روحی و معنوی خود را بشناسد

مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود گفت: معلم باید ابتدا استعدادها و توان روحی و معنوی خود را بشناسد و سپس برای رسیدن به جایگاه و رسالت خویش تلاش کند تا بتواند در کار تربیت موفق شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران/مازندران، خانم فریده علیخانی مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در گفت‌وگویی گفت: درجامعه انسانی اساسی‌ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را برعهده می‌گیرد معلم است؛ جایگاه معلم برکسی پوشیده نیست معلمان پیامبران علم و دانشند و با معجزه خود باعث رویش نهال علم و اندیشه در باور انسان‌ها می‌شوند و چه معجزه‌ای زیباتر و مقدس‌تر از اندیشیدن است.

وی افزود: اهمیت هرکاری را باید با نقش و ارزش آن سنجید؛ اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه‌ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی با زنده کردن همه افراد جامعه است که خداوند متعال در سوره مائده می‌فرماید(...مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا...) هرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشد چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است و منظور از زنده کردن فرد، همان هدایت و پرورش است.

 استاد حوزه در ادامه تصریح کرد:معلمی شغل انبیاست،معلم تلاشش برای آموزش و پرورش است و رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین‌باره فرموند مؤثرترین و والاترین مشاغل معلمی است، زیرا همه برای کوتاه مدت یا میان مدت کار می‌کنند ولی معلم برای استمرار زمان کار می‌کند، معلم تولید کننده نیروی جامعه و در اختیار جامعه قرار دارد.

فریده علیخانی در پایان اظهار کرد: شهید ثانی می‌فرماید به واسطه معلم است که دانش در دنیا باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود از این رو تدریس و تعلیم از مهم‌ترین عبادات و از واجبات کفایی است و معلم نیز باید ابتدا استعدادها و توان روحی و معنوی خود را بشناسد و سپس برای رسیدن به جایگاه و رسالت خویش تلاش کند تا بتواند در کار تربیت موفق شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha