اساتید حوزه‌های علمیه نقش پرورشی در جامعه داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین گیلانی گفت: خداوند زن را مربی خلق کرده است، زیرا پرورش جامعه به دست اوست، بنابراین نقش اساتید به عنوان مربیان جامعه باید پرورشی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رامیان/ به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) نشست اخلاقی با محوریت «تبیین جایگاه و فضائل حضرت زهرا(س)» با حضور اساتید مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین گیلانی با اشاره به روایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، لیله‌القدر بودن را از مقام‌های حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) برشمرد و بیان کرد: مقام لیله‌القدر بودن ایشان باید در ساحت انسان کامل و خلیفه خدا روی زمین مورد بررسی قرار گیرد، زیرا حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) فقط پیامبر نیست، اما شأن منزلت و فضائل او عین خصائص پدر بزرگوارشان است.

وی، با استناد به روایت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) «نحن حجج اللّه علی خلقه و جدّتنا فاطمه حجّه علینا»، تشریح کرد: اگر ما به عنوان انسان‌های روی زمین و پیروان اهل بیت(علیهم‌السلام) کوتاهی کرده و خداوند بخواهد در مقام احتجاج برآید، آن بزرگواران را به ما نشان می‌دهد که باید از ائمه معصومین(علیهم‌السلام) الگو گرفته و مانند آنان عمل کنید.

مبلغ حوزه، حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را نمونه انسان کامل و دارای مصحف معرفی کرد و افزود: مصحف فاطمه گنجینه‌ای است که در اختیار اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) قرار گرفته و بعد از ظهور حضرت ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) آنچه به صلاح است، توسط آن حضرت بر عالم جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گیلانی به مصیبت‌های وارده بر حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و گفت: اگر چه جسم این بانوی بزرگوار را آزردند، اما ما برای ظلمی که بر بشریت شد ناله می‌کنیم، زیرا عالم را از فیوضات وجود حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) محروم کردند، لذا اگر انسان رشد کرده و به حدی برسد که عمق این فاجعه را درک کند، روح از بدنش خارج می‌شود.

وی، در ادامه به بحث پیرامون رسالت اساتید حوزه‌های علمیه پرداخت و تأکید کرد: خداوند زن را مربی خلق کرده است، زیرا پرورش جامعه به دست اوست، بنابراین نقش اساتید به عنوان مربیان جامعه باید پرورشی باشد.

مبلغ حوزه افزود: کلام، درس، رفتار صحیح و نگاه اساتید بر شاگردان باید اثر معنوی داشته باشد به گونه‌ای که بر آنان اثر گذاشته و تربیت فرزندان را مبتنی بر کلام و رفتار اساتید پی‌ریزی کرده و نسل درستی پرورش دهد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین گیلانی، پژوهشگر طلبه خواهر، تولید، تبیین و گسترش دانش را از شعارهای هفته پژوهش برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید دانش مؤثری که به گسترش معنویت در جامعه بیانجامد، از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

وی، تأکید کرد: برای موفقیت در عرصه آموزش و پژوهش باید به چشمه نور متصل باشیم، لذا اهل بیت(علیهم‌السلام) منبع نور هستند و ما باید از شمع وجودی آنان جان خود را روشن کنیم تا روشنایی را به محیط اطراف، خانواده و شاگردان منتقل کنیم.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha