دعا بهترین ابزار ارتباط روح انسان با خداوند متعال است

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: در دین مبین اسلام، دعا از بهترین ابزارهای ارتباط روح انسان با خداوند متعال است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، میناب/ خانم زهرا صالحی پور در نشست پژوهشی "دعا از منظر اسلام با تاکید بر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) با محوریت کتاب "دعای پدر" اثر خانم فاطمه ناصری بازیاری" که در مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب و با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری(حفظه الله)، بیانات و رهنمودهای مهمی درباره دعا و نیایش دارند، افزود: این اثر با الهام از آموزه های دین اسلام و آمیختگی و تاکید آن با آراء و بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله)، موضوع دعا در عمق جان انسان بیش از پیش نقش نمایی می‌کند و هر دلداده ای را به سوی خالق خویش و اطاعت از اوامر محبوب هدایت می‌کند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: دعا در اصطلاح به معنای خواندن و اظهار نیاز و خواهش بندگان به درگاه قادر متعال با حالت خضوع و تضرع است.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری(حفظه الله): "دعا یعنی خواستن و خدا را خواندن، خواستن یعنی امیدواری، تا امید نداشته باشید، از خدا چیزی را درخواست نمی‌کنید"، افزود: دعا یعنی امید که ملازم با امید به اجابت است.

کارشناس دینی تصریح کرد: مقام معظم رهبری(حفظه الله) در بیان دیگری می‌فرمایند: روح دعا و نماز عبارت است از ارتباط با خدا، آشناشدن با خدا، بهره بردن از معنویت، پاکیزه کردن و پیراستن روحو پالایش کردن ذهن از وسوسه ها و غیره.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در جای دیگر می‌فرمایند" دعا قرآن صاعد است"، افزود: وقتی قرآن می خوانید، این قرآن نازل است، یعنی خداوند متعال دارد با شما صحبت می‌کند و حقایق را برای شما روشن می‌کند، از بالا نازل می‌شود، وقتی شما دعا می‌خوانید یعنی با خداوند صحبت می کنید، با صدای شماست که صعود پیدا می‌کنید.

خانم صالحی پور در پایان مطالب مهم کتاب "دعای پدر" را برای طلاب بازگو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha