زنان رکن اصلی در  رشد و تعالی اعضاء خانواده هستند

مدرس حوزه علمیه خواهران گیلان گفت: زنان به عنوان یکی از ارکان اصلی خانواده نقش مهمی در تعالی، رشد و شکوفایی استعداد اعضای خانواده دارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، صومعه سرا/ خانم رقیه محمدی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه صومعه‌سرا بیان داشت: خانواده از مهم‌ترین واحدهای اجتماعی است که در همه جوامع بشری وجود داشته است؛ این سازمان اجتماعی اولین و بادوام‌ترین عامل تکوین جامعه انسانی و تأثیر فراوانی در رشد جسمانی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی، عقلانی و غیره جوامع بشری داشته‌است.

وی افزود: خانواده، نهادی محوری و اساسی در جامعه است و هسته اولیه جامعه به‌شمار می‌رود. رسیدن به مدینه فاضله‌ای که اسلام ترسیم می‌کند، بدون حضور سازنده و فعال «نهاد مقدس خانواده»، امکان ندارد؛ زن و شوهر دو رکن اصلی این نهاد هستند که نقش زن با معنایی بی‌بدیل در جهت‌گیری‌های این نهاد عالی، دارای اهمیت است.

استاد حوزه علمیه گفت: زن در کنار لطافت و جاذبه‌ظاهری، لطافت روحی و رقت قلب زیادی نیز دارد. وی زودتر از مرد هیجانی شده، اسیر احساسات می‌شود، در متون دینی به این ویژگی عاطفی زن توجه خاصی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: زن به دلیل غلبه عواطف، به علاقه و حمایت شوهر نیاز دارد و همواره در پی تسخیر دل اوست و اظهار محبت مرد را جزو خاطرات فراموش ناشدنی خود قرار می‌دهد.

خانم محمدی بیان کرد: زنان بیش‌تر به خود و زندگی خانوادگی می‌اندیشند. رقت عاطفی و خصلت دگرخواهی، همراه با سلامت فطری و اخلاقی زن، سبب می‌شود در محیط زندگی خود از طرف مردان مورد احترام، تشویق و توجه واقع شوند که به همان مقدار تمایل باطنی آنها به اطاعت از همسران خود بیشتر می‌شود.

وی گفت: مدیریت به معنای هدایت و به‌کارگیری مؤثر منابع انسانی و امکانات مادی برای تحقق اهداف نهادهاست. مدیریت درست در تداوم، استمرار و موفقیت نهاد خانواده که اصلی‌ترین نهاد جامعه است، بسیار تأثیرگذار است.

خانم محمدی با اشاره به این‌که زنان پایه و رکن اصلی این نهاد گران‌مایه را تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به شاخصه‌های وجودی‌ زنان که خداوند متعال در آنان قرار داده است، نقش مهم و حیاتی در رشد، بالندگی و پیشرفت این نهاد را به عهده دارند که به‌تبع آن جامعه نیز از این رشد و بالندگی برخوردار می‌شود.

وی در پایان افزود: زنان می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب و مؤثر مدیریت، از منابع مادی که در اختیار خانواده است، به‌خوبی استفاده کنند، باعث رفع نیازهای طبیعی و فطری افراد خانواده شوند تا خانواده استحکام بیشتری پیدا کند که ثمره وجود چنین خانواده‌هایی، جامعه‌ای سالم و پویا خواهد بود؛ چراکه خانواده خشت زیربنایی جامعه است و نقش عمده‌ای در ساختن جامعه‌ای سالم و نیرومند دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha