فرزندآوری، تجلی خالقیت خدا در انسان است

حجت الاسلام و المسلمین آل بویه در نشست پژوهشی که از سوی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی رکن الهدی کرمان برگزار شد، گفت: فرزندآوری، تجلی خالقیت خدا در انسان و پاسخ منطقی به غرایز طبیعی انسان است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست پژوهشی با عنوان "ارزش فرزندآوری از منظر اخلاقی" به صورت مجازی در سامانه سیما با حضور استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا آل بویه از سوی مرکز تخصصی حوزوی سطح چهار رکن الهدی کرمان برگزار شد.

در این نشست که با حضور طلاب خواهر مدارس علمیه سراسر کشور برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین آل بویه، به تبیین مباحث اخلاقی ارزش فرزندآوری اشاره کرد و افزود: فرزندآوری از نظر اخلاقی یکی از مسائل اخلاق کاربردی است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. مخالفان و موافقان، استدلال های گوناگونی در این زمینه اقامه کرده اند. یکی از استدلال های مخالفان، اخلاقی بودن فرزندآوری، بحث غلبه درد و رنج بر لذت و خوشی است.

وی به اشکال این استدلال اشاره کرد و گفت: بزرگترین اشکال این است که خود این مسئله محل تأمل است. ‌ گرچه در مجموع رهایی از درد و رنج مطلوب است و این دنیا پیچیده شده در درد و رنج است اما مهم این است که فلسفه درد و رنج مشخص شود. برای سنجش میزان درد و رنج باید مجموع آن را در دنیا و آخرت در نظر گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین آل بویه برخی دلایل موافقان را برشمرده و افزود: فرزند هدیه از جانب خداست و فرزندآوری تجلی خالقیت خدا در انسان، هماهنگی با نظام عالم هستی، پاسخی منطقی به غرایز طبیعی انسان، شیوه منطقی و طبیعی برای بقای نوع بشر و بازی در نقش خداست که این ها از جمله دلایلی است که از سوی موافقان فرزندآوری تبیین شده است.

فرزندآوری، تجلی خالقیت خدا در انسان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha