فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه های علمیه خواهران از اعلام فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما مشاور و داور پایان نامه‌ها و رساله‌های علمی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهره تمیزکار در گفت‌وگویی اظهار داشت: فراخوان شناسایی و جذب اساتید راهنما و مشاور و داور پایان نامه‌ها و رساله‌های علمی با تأکید بر جذب اساتید محترم بانو و اساتید بومی، از سوی اداره کل پژوهش‌های تحصیلی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اعلام شد.

وی افزود: با عنایت به لزوم رعایت توازن نسبت اساتید راهنما و مشاور و داور به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی تا پایان برنامه پنج ساله ابلاغی و برش‎های یکساله، لازم است شناسایی و جذب حداکثری اساتید واجد شرایط آیین‎نامه با تأکید بر جذب اساتید محترم بانو و اساتید بومی، در دستور کار مدیریت‎های استانی قرار بگیرد.

مدیرکل پژوهش های تحصیلی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به محدودیت آیین‎نامه‌ای ظرفیت اساتید و نیز مشغله فراوان برخی از اساتید فاضل جهت اختصاص زمان کافی برای راهنمایی طلاب، ضروری است شناسایی و جذب حداکثری اساتید واجد شرایط آیین‌نامه با تأکید بر جذب بانوان و اساتید بومی، در حیطه تدبیر و اقدام مدیریت‌های استانی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: از دیگر سو افزایش تعداد طلاب مجاز به تدوین رساله علمی در مقطع سطح چهار و ضرورت تدوین رساله‌های علمی فاخر و بهره‌مند از مستوای کیفی مورد انتظار، اهمیت شناسایی و جذب اساتید و تأمین مدیریت پژوهشی رساله‌ها در این مقطع را دو چندان می‌نماید.

خانم تمیزکار با بیان این که مدیریت های استانی می توانند تدابیر و مساعی لازم را طی فراخوان یا تعامل با نهادها و مراکز علمی درون‎استانی و فرااستانی جهت شناسایی، جذب و معرفی اساتید در همه رشته های سطح سه (به ویژه رشته تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی) و گرایش های سطح چهار و نیز جذب اساتید میان‌رشته‎ای مبذول کنند، گفت: با توسعه بانک اساتید در سامانه پایان نامه و رساله، دغدغه طلاب در مرحله انتخاب اساتید تا حدی کاسته خواهد شد.

وی بیان داشت: در اولین برش یکساله از برنامه پنج‌ساله، بازه زمانی تعامل با سازمان‌ها یا فراخوان و سایر اقدامات در راستای شناسایی و جذب اساتید از تاریخ ۱۰ دی ماه تا ۱ اسفندماه ۱۴۰۱ معین شده است.

ایشان در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: واجدین شرایط می توانند جهت ثبت نام در بازه زمانی مشخص شده، به موسسات آموزش عالی و مراکز تخصصی(مدارس علمیه سطح ۳ و ۴) حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha