حب به خاندان پیامبر (ص) را باید در دل جوانان زنده کرد

مدرس حوزه علمیه گفت: اهل‌بیت(ع) محبوب همه عالم هستی‌اند، بنابراین در دنیای امروز باید حب به خاندان پیامبر(ص) را در دل جوانان زنده کرد تا آرامش در جامعه حاکم شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، تنکابن/ حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کریمی، مدرس حوزه علمیه، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(رحمه الله علیه) و مرکز تخصصی زینب‌کبری(سلام الله علیها) تنکابن، به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) اظهار کرد: برای دریافت و درک معنویات الهی، زمان و مکان تاثیر دارد و باید قدر این ایام و این مجالس را دانست، چرا که در این شرایط، انقلاب درونی در انسان شکل می‌گیرد.

وی با بیان اهمیت و ضرورت توجه به خانواده در اسلام و سبک زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله) در این زمینه گفت: با بررسی بنیان خانواده در اسلام و غرب، می‌توان به این نتیجه رسید که خانواده در پرتو اسلام، دور از تزلزل و در جایگاه رفیع و امن الهی است.

مدرس حوزه تاکید کرد: انسان‌ها در هر سطحی از زندگی، نیازمند الگوبرداری از یک نمونه موفق هستند، لذا در مسیر زندگی برای عبور صراط مستقیم و سیر معنوی، باید الگوی معنوی داشته باشند و چه شخصی بالاتر و کامل تر از پیامبر(صلی الله علیه و آله)، برای همه انسان‌ها، در تمامی زمان‌ها را می توان یافت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی در پایان با توجه به خطبه های پرشور حضرت زهرا(سلام الله علیها) تاکید کرد: انسان به واسطه اهل‌بیت(علیهم السلام) است که از تفرقه دور می‌ماند؛ چرا که انسان‌ها اگر دارای محبوب باشند کنار هم قرار می‌گیرند، لذا اهل‌بیت(علیهم السلام) محبوب همه عالم هستی‌اند و به واسطه آن‌ها است که اجتماع شکل می‌گیرد و اتحاد ایجاد می‌شود و تفرقه‌ای که باعث نفوذ دشمن می‌گردد از بین می‌رود. بنابراین در دنیای امروز باید حب به خاندان پیامبر(صلوات الله علیه) را در دل جوانان زنده کرد تا آرامش در جامعه حاکم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha