اکران و تحلیل فیلم مستند "پرزیدنت آکتور سینما" در مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) رشت

فیلم مستند "پرزیدنت آکتور سینما" در مدرسه علمیه ریحانة‌النبی(س) رشت اکران و تحلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، خانم مهتاب قزلو، استاد حوزه علمیه در نشست تحلیل فیلم "مستند پرزیدنت آکتور سینما" گفت: واکاوی بستر زمانی وقوع انقلاب اسلامی و تمدن های معاصر آن نقش موثری در تبیین جایگاه تمدنی انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی ابراز داشت: فیلم مستند پرزیدنت آکتور سینما، به بررسی چگونگی پایان یافتن جنگ سرد میان دو ابرقدرت ایالات متحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی در پایان قرن بیستم می پردازد که شباهت بسیار زیادی به مذاکرات میان ایران و چند کشور موسوم به پنج به علاوه یک، به سرکردگی امریکا دارد. 

خانم قزلو افزود: تعمق در وقایع مطرح شده در این مستند به عنوان یک قطعه از پازل تاریخ معاصر می تواند به عنوان مصداق تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای حفظه الله در خصوص مطالعه و  تبیین تاریخ معاصر مدنظر قرار گیرد. 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ماهیت تکرار شدنی تاریخ را می توان به روشنی در این مستند مشاهده کرد. تکرار نعل به نعل روند مذاکرات بین ایالات متحده و شوروی در مذاکرات برجام با ایران بیش از پیش بر این نکته تاکید دارد که هدف امریکا از مذاکرات چیزی جز تضعیف و نابودی همه جانبه طرف مقابل نیست. 

وی تاکید کرد: طولانی و فرسایشی نمودن مذاکرات، افزایش بی شرمانه تحریم ها در حین انجام مذاکرات، افزون طلبی در مطالبات، اتهام زنی و گروکشی مباحث آزادی و حقوق بشری در قبال انجام تعهدات و دستاورد تقریبا هیچ برای طرف مقابل از مولفه‌های تکراری مذاکرات آمریکایی هاست که در این فیلم به زیبایی به تصویر کشیده شده است.
 
خانم قزلو در پایان گفت: شاید بی‌تجربگی و خوش باوری گورباچوف و یلتسین به عنوان نمایندگان شوروی در مذاکرات از جرم و تقصیر آنها در فاجعه فروپاشی شوروی بکاهد، اشتباه و اعتماد نمایندگان ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم با توجه به این سابقه روشن امریکا به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

اکران و تحلیل فیلم مستند "پرزیدنت آکتور سینما" در مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) رشت

اکران و تحلیل فیلم مستند "پرزیدنت آکتور سینما" در مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) رشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha