حضور مؤثر زن در خانواده آرامش‌بخش است/ همسران از پنهان‌کاری و جدال‌های جنسیتی بپرهیزند

خانم طیبی به بیان برخی آفت های موجود در بین برخی همسران پرداخت و گفت: پنهان کاری یکی از آفت‌هایی که دیوار اعتماد بین همسران را فرو می ریزد و لازم است زن و شوهر با یکدیگر شفاف باشند و دیگر آفت، مقایسه و جدال های جنسیتی بین همسران است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم ناهید طیبی، استاد و مبلغ حوزه و عضو شورای دانشنامه زن مسلمان در مدرسه زمستانی شبهه‌پژوهی مـرکز مـطالعات و پـاسـخ‌گویی بـه شــبـــهات حوزه های علمیه که بـا  همکاری  مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد به تشریح موضوع «زن؛ همسری و رابطه با شوهر» پرداخت و اظهار داشت: جامعه پذیری از خانواده آغاز می شود و خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است.

وی با بیان این که اسلام تأکید و توجه ویژه ای بر خانواده دارد، افزود: این اهتمام به حدی است که اسلام برای خلوت و جلوت انسان ها برنامه ریزی کرده است.

این استاد حوزه با اشاره به تفاوت رابطه و ارتباط در زندگی اجتماعی، ادامه داد: ارتباط یک نوع رابطه گفت‌وگو محور است که در آن تفاهم و همدلی حرف اول را می زند ولی در رابطه این تفاهم و همدلی وجود ندارد و ازدواج یک نوع ارتباط است و نه رابطه.

وی به تشریح جایگاه و مقام زن در خانواده پرداخت و خاطرنشان کرد: در باب این جایگاه رهبر معظم انقلاب می فرمایند «زن هوا است که باید خانه را سرشار از اکسیژن کند» و این یعنی صرف حضور مؤثر زن در خانواده آرامش بخش است و می تواند بر دیگر اعضای خانواده تأثیرگذار باشد.

خانم طیبی، خانه داری را یک شغل بسیار مهم برشمرد و گفت: حفظ تعادل بین اعضای خانواده و عاطفی کردن محیط خانواده یک شغل است که زن بر عهده دارد و همین امر است که زن را به کانون اصلی خانواده تبدیل کرده است.

وی بیان داشت: اینکه اسلام به مرد توصیه می کند که نسبت به همسر خود ابراز علاقه و عاطفه کند و به او بگوید که دوستت دارم تا این ابراز علاقه او همواره در وجود همسرش نقش ببندد به این دلیل است مرد در اظهار عاطفه و علاقه ضعیف است و نیاز به دستورالعمل دارد ولی زن در ابراز عاطفه قوی است و فقط باید در عمل این عاطفه را به مرد خود نشان دهد.

این کارشناس دینی با بیان این که مرد طبق غریزه الهی، بیشتر با چشم به ارضای جنسی می رسد، افزود: این یعنی خانم باید در خانه طوری لباس بپوشد و حرکت کند که چشمان مرد خود را تسخیر و او را اقناع کند تا مرد بدون هیچ گونه کاستی از خانه خارج شود.

وی تصریح کرد: این که قرآن اول به مؤمنان و مردان می فرماید که «یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ»؛ چشم هایتان را از نگاه ناروا بپوشانید در همین راستا است که مردان بیشتر با دیدن به ارضای جنسی می رسند و چشم چرانی هم بیشتر در بین مردان است.

خانم طیبی ادامه داد: زن باید در خانه همسر خود را سرشار از عشق، محبت، عاطفه و غریزه جنسی کند تا مرد بیرون از خانه دنبال رفع کاستی های درون خانواده و همسر نباشد؛ یعنی وقتی از خانه خارج می شود لحظه شماری کند تا مجدد به خانه برگردد.

وی همچنین به بیان برخی آفت های موجود در بین برخی همسران پرداخت و اظهار داشت: پنهان کاری یکی از آفت‌هایی که دیوار اعتماد بین همسران را فرو می ریزد و لازم است زن و شوهر با یکدیگر شفاف باشند و دیگر آفت، مقایسه و جدال های جنسیتی بین همسران است که مرد به همسرش بگوید همه زن ها چنین و چنان هستند و یا برعکس زن به مرد خود بگوید همه مردان چنین و چنانند که این موارد موجب سردی ارتباط خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha