اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس میان مردم و روحانیت است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه رشت ضمن اشاره به برگزاری اردوی جهادی توسط کارکنان و طلاب این مدرسه علمیه گفت: اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس و الفت بین مردم و روحانیت است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زهرا غلامی در گفتگویی بیان کرد: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و اثرات مخربی که جنگ ترکیبی اخیر بر تغییر سبک زندگی برخی از مردم داشته است؛ رابطه نزدیکتر بین اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه با مردم، از ضروری‌ترین نیازهای فرهنگی کنونی برای زنده نگاه‌داشتن اصول سبک زندگی اسلامی در جامعه به‌شمار می‌رود؛ علی‌الخصوص اعیاد اسلامی می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ایجاد انس و الفت بین مردم و روحانیت باشد که نباید از این فرصت بی‌نظیر غفلت ورزید.

وی افزود: در همین راستا همزمان با ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اردوی جهادی طلاب و کادر مدرسه علمیه زینبیه در منطقه سیااسطلخ رشت برگزار شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه رشت خاطرنشان کرد: با توجه به مغالطه‌ها و شبهات وارده از سوی رسانه‌های غربی درباره جایگاه زن در اسلام، خانم طایفه، مدیر مدرسه علمیه زینبیه در ابتدای این مراسم جشن به ایراد سخنرانی با موضوع جایگاه ارزشمند زن در نظام خلقت، به همراه ارائه راهکارهای عملی برای همسرداری و فرزندپروری به سبک اسلامی با الگوگیری از سرور زنان عالم حضرت صدیقه‌طاهره سلام‌الله‌علیها پرداخت.

خانم غلامی با برشمردن برنامه‌های این اردوی جهادی افزود: برپایی جشن و مولودی‌خوانی، پاسخگویی به سوالات شرعی و برگزاری مسابقه و اهداء کتاب زندگینامه شهدا به برگزیدگان و همچنین هدیه دادن گیره‌ی روسری همراه با عکس نوشته‌هایی درباره‌ی ضرورت حجاب به بانوان از جمله برنامه‌های این اردوی جهادی بود که مورد توجه عموم قرار گرفت.

این معاون فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه رشت در ادامه گفت: فضاسازی محل برگزاری جشن متناسب با شأن مجلس اهل‌بیت به جهت استفاده از ظرفیت‌ زیبایی‌های بصری و هنری در جذب جوانان، برپایی غرفه کودک به منظور تحکیم باورهای دینی در کودکان از طریق بیان قصه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام و برگزاری مسابقه نقاشی مناسبتی و همچنین با هدف فراغت مادران شرکت کننده در مراسم و بهره‌گیری حداکثری ایشان از بیانات سخنران محترم از دیگر فعالیت‌های طلاب در این اردوی جهادی محسوب می‌شود.

وی در پایان افزود: تشکیل تیم‌های ماهرِ جهادی و اختصاص بودجه برای مهیا کردن بستر لازم برای ارتباط مستمر طلاب جهادگر با مردم، از جمله کارهای تاثیرگذاری است که در مقابله با جنگ فرهنگی دشمن می‌تواند راهگشا باشد و ریشه‌ای‌ترین دسیسه‌ی دشمن برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی یعنی جدایی مردم از روحانیت را خنثی کند.

اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس میان مردم و روحانیت است

اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس میان مردم و روحانیت است

اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس میان مردم و روحانیت است

اعیاد اسلامی بستر مناسبی برای ایجاد انس میان مردم و روحانیت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha