همسرداری تکلیف واجب زن است

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه رودسر، گفت: در آموزه های دینی، همسرداری تکلیفی واجب برای زن است و در زمان تعارض با نقش مادری، نقش همسری مهمتر و مقدم‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جشن سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به همت ستاد بانوان با حضور اساتید، طلاب و عموم بانوان شهرستان رودسر برگزار شد.

خانم معصومه پورابراهیم، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه رودسر بیان داشت: در آموزه های دینی، همسرداری تکلیف واجبی برای زن است و در زمان تعارض با نقش مادری، نقش همسری مهمتر و مقدم‌تر است. تحلیل های روانشناختی نیاز اولویت را به نقش همسری می‌دهد.

وی در ادامه به اهمیت نقش همسرداری بیان داشت: مهمترین وظیفه مادر پاسخ دهی به نیازهای عاطفی است که زمینه‌ساز شخصیت در انسان می باشد و دنیا از منظر دید مادر است که وارد ذهن کودک می شود، بنابراین نقش مادری هماهنگ و در تعامل با نقش همسری است، چون برای ایفای نقش مادری یعنی همان پاسخ دهی عاطفی، باید مادر دریافت عاطفه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه رودسر افزود: در نگاه دین، بحث روابط بین زوجین فراتر از تفاهم است، تفاهم پیش نیاز برای خانواده کارآمد است، نه ملاک تام برای ارزش گذاری بر روابط زن و شوهر و بر اساس آموزه های روایی، تفاهم باید بر محوریت تعاون بر تقوا باشد.

خانم پورابراهیم در ادامه تصریح کرد: ابزار کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت زن، شناخت تفاوت ها و نیازهاست. بنابر تدبیر حکیمانه خدا، زن روحی لطیف و احساسی پاک دارد که می تواند میدان جاذبه ایجاد کند و ضعف جسمانی او در برابر مرد جبران می شود و در کانون خانواده محور قرار می گیرد.

وی در پایان با توجه به روحیه لطیف و احساس پاک زن گفت: خشونت، زور، اخلاق تند، خلاف روحیه زنان و مخالف انتظار مرد بوده و باعث تخریب روحیه انعطاف پذیری مرد در مقابل زن می شود و به جایگاه زن بشدت لطمه وارد می کند. محبت کلامی، القاب زیبا و لحنی لین از ابزارهای جلب محبت و باعث ایجاد رابطه حسنه بین زوجین می گردد. 

همسرداری تکلیف واجب زن است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha