عدم آگاهی از سواد رسانه‌ای موجب تزلزل روابط خانواده می‌شود

حجت‌الاسلام دکتر روح‌اله رحمانی گفت: نداشتن سواد رسانه‌ای و غرق‌شدن در فضای مجازی، ظهور خیانت در خانواده را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، «حجت‌الاسلام دکتر روح‌اله رحمانی» در کارگاه تربیتی «بحران‌های نوپدید در خانواده و خیانت»؛ که با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، خانواده را یکی از مهمترین واحدهای اجتماعی دانست که حفظ سلامت آن در سلامت جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این که خیانت زناشویی یکی از آسیب‌هایی است که خانواده‌ها را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد، تصریح کرد: برای مقابله با ناامنی در مسائل خانوادگی، اولویت خانواده‌ها در روابط باید بر واقعیت، مهرورزی، عاطفه و عشق استوار باشد.

 کارشناس مسائل تربیتی به تأثیر شبکه‌های نوین ارتباطی بر کارکردهای خانواده اشاره کرد و گفت: فناوری‌های نوین ارتباطی، تغییر هنجارهای اجتماعی نهاد خانواده را در پی داشته است که از آن به بحران‌های نوپدید خانواده یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی افزود: فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن، موضوعی اساسی است که به اقلیت‌ها و گروه‌های سنی خاص محدود نمی‌شود و همه اعضای خانواده را تهدید می‌کند.

وی نداشتن سواد رسانه‌ای و غرق‌شدن در فضای مجازی را زمینه‌ساز ورود به وادی خیانت دانست و تاکید کرد: هرگونه رفتار، فکر و احساس خارج از ساختار و چارچوب خانواده و به صورت مخفیانه و پنهانی خیانت محسوب می‌شود.

استاد حوزه، ضعف اعتقادهای مذهبی را علت درونی خیانت معرفی کرد و گفت: اعتقادات به این منظور است که انسان خود را در برابر رویدادهای زندگی حفظ کند، بنابراین هر چه ایمان و اعتقادات قوی‌تر باشد، حفظ زندگی بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی بی‌توجهی به نیازهای همسر و سهل‌انگاری در روابط خانوادگی را علت بیرونی خیانت خواند و ادامه داد: رعایت متقابل حقوق زن و شوهر، برای هر خانواده‌ای ضرورت دارد، بنابراین سیاست رفاقت، همراهی و همدلی با همسر در ابتدای زندگی و اوج مشکلات، راه‌حلی برای اصلاح رفتار و آرامش خانواده در دراز مدت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha