نداشتن زبان گویا در حوزه علمیه زمینه را برای اتهام کم کاری حوزویان فراهم کرده است

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حوزه علمیه چون زبان گویایی نداشته و به مردم تجلی وجودی خود را اثبات نکرده است، در گمنامی باقی مانده و در همه بزنگاه ها، انگشت اتهام به سمت او بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در نشستی با معاونین فرهنگی و مسئولین روابط عمومی مدارس علمیه خواهران استان، با توجه به ایام ماه مبارک رجب و اهمیت آن در منابع روائی، اظهار کرد: ان‌شاءالله توفیق درک معارف ماه رجب را داشته باشیم و همه ما در روز نداء این­ الرجبیون، از لبیک گویان این ندای آسمانی باشیم، و همگان باید تلاش کنیم تا روزهای ماه رجب را فرصتی برای رشد معنویت و جهت‌گیری سلوک اخلاقی و تهذیبی طلاب، اساتید و کادر در مدارس قرار دهیم.

وی ادامه داد: ماموریت ذاتی مدارس علمیه، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی است و شما در این سنگر پرتلاطم و پراهمیت، مشغول به فعالیت های جهادی هستید؛ نسبت به جایگاه و اهمیت سازمانی خود و نسبت‌ به موفق شدن سازمان آموزشی، دقت داشته باشید؛ نظام آموزشی حوزوی، داده محور محض نیست، بلکه مأموریت محور بوده و دانش‌آموختگان بعد از طی یک دوره آموزشی باید بتوانند ضمن شناختی که نسبت‌به مأموریت‌های خود پیدا می کنند، یک عمر فعالیت و مأموریت انجام بدهند و سختی هدایت سازمان آموزشی به رویکرد فرهنگی در ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی بر عهده شما معاونان فرهنگی است و انعکاس برون‌ داد این جهت گیری به جامعه مخاطب برای به تصویر کشیدن کارکردی بودن فعالیت های این سازمان، با رابطین خبری می باشد.

نداشتن زبان گویا و اتهام عدم انجام وظایف از سوی جامعه حوزویان

حجت الاسلام والمسلمین قائمی تاکید کرد: هرچقدر یک انسان اهل تعقل و تدبر باشد، اما قدرت ناطقه و توانایی برای ایجاد ارتباط موثر پیدا نکند، هیچ ثمری برای او مترتب نخواهد شد؛ یعنی اگر مدارس تلاش فراوان داشته باشد و اما این زبان گویا را نداشته باشند؛ در گمنامی باقی خواهند ماند و هیچ کس اثری از اثربخشی بدون فعالیت آنان، نخواهند دید و این همان چیزی است که متاسفانه به جهت عدم انعکاس به موقع و خوب از فعالیت های جامعه حوزویان، در هر زمانی بخصوص ایام تخصیص بودجه و آشوب ها و اعتراضات، حوزه های را محکوم به آن می کنند و این اتهام عدم انجام وظایف از سوی جامعه حوزویان اعم از خواهران و برادران علی‌رغم تمام تبلیغات، جان‌فشانی‌ها و ماموریت های جهادی که طلاب و مبلغین در بستر جامعه و زیست اجتماعی انجام می دهند، چون زبان گویایی نداشته ایم و به مردم تجلی وجودی خود را اثبات نکرده ایم، در همه بزنگاه ها، انگشت اتهام به سمت ما بوده است.

وی تصریح کرد: اگر بخشی از گناه معطوف به دیگران باشد، بخشی هم معطوف به همین کم‌ کاری‌ های ما در حوزه پرورش مأموریتی و انعکاس خدمات فرهنگی اجتماعی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: شما باید در این نظام آموزشی، به ماموریت ها فکر کنید و ریل‌گذاری آموزش مأموریتی به عهده شما خواهد بود؛ اگر بخواهیم فردی ماموریت محور داشته باشیم که بتواند وظایف خود را به درستی انجام بدهد، باید نگرش فرهنگی را در ساختار آموزشی وارد کنیم، و این به همت شما اتفاق خواهد افتاد؛ هرچقدر بار محتوایی و استدلالی شما جهت اغنا بخشی به برنامه ها در جذب مخاطب بیشتر باشد یقینا موفق تر خواهید بود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha