دهه فجر بهار تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در همایش نقش بانوان زینبی در تمدن سازی اسلامی بیان کرد: دهه فجر بهار تبیین است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در همایش "نقش بانوان زینبی در تمدن سازی اسلامی" که به همت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در حسینیه شهدا برگزار شد، در سخنانی گفت: اگر زینب نبود، کربلا نبود. تبیین حضرت زینب کبری(س) است و تا امروز کربلا را به دست من و شما سپرده است. در اربعین بیش از بیست میلیون نفر شرکت می کنند و دولت عراق اگر توان داشت تعداد بیشتری از کشورهای مختلف در اربعین به سمت کربلا حرکت می کردند.

وی بیان داشت: تببین یعنی بیان واقعه که چه بود و چه نبود، کجا بودیم و امروز کجا هستیم. قبل از انقلاب آمریکا و انگلیس در مقدرات ما دخالت مستقیم داشتند اما امام و انقلاب با تفکر زینبی کار را به اینجا رساندند که وزیر خارجه آمریکا پمپئو در خاطراتش می‌نویسد از ترس انتقام ایران نمی‌تواند یک خرید برای خودش برود و می‌گوید پسر من ازدواج کرده و نمی‌توانم برایش مراسمی بگیرم. این قدرت ایران است.

آیت الله علما افزود: مقام معظم رهبری که می‌گوید جهاد تبیین یعنی وضع قبل انقلاب و بعد از آن را برای مردم بگوییم. امروز جنگ فضای مجازی است و اختصاص به ایران هم ندارد. اگر آمریکا بخواهد هر کشوری را از بین ببرد، با استفاده از همین فضای مجازی انجام می‌دهد، لذا شما موظفید انقلاب و تفکر امام(ره) و خدمات و شخصیت شهدا را تبیین کنید. جهاد تبیین اختصاص به هیچ قشر خاصی ندارد و همه در این زمینه وظیفه دارند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: نکته مهم دیگر این است که ما استغنای خود را حفظ کنیم زیرا وابستگی اسارت آور است. از دستاوردهای بزرگ انقلاب این بود که از وابستگی خارج شود. امام جواد(علیه السلام) می‌فرماید: «عز المومن غناء عن الناس» هیچ کس ثروت ما را ندارد، ثروت ما قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است. هر چه تلاش و توهین به قرآن کردند نتوانستند کاری از پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب برای ما تکلیف جهاد تبیین را مشخص کردند. باید تمرکز ما بر تبیین باشد. دهه فجر بهار تبیین و گفتمان است. هر چند دشمن نگذاشت مزه انقلاب و اسلام را بچشیم. نمونه‌اش هشت سال دفاع مقدس. در رژیم سابق، یکی از کارهای آمریکا این بود که مثلا مبلغی می‌گرفت که از ما محاظت کند اما الان ما خودمان تصمیم می گیریم. امروز دشمنان ما، غربی‌ها، آمریکایی ها از اسلام سیلی خوردند. اگر شما در تبیین قدرتمند شوید، این از سیلی بر دشمن محکم‌تر است و باید سعی کنید در جهاد تبیین موفق باشید.

دهه فجر بهار تبیین است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha