ایرانیان همواره استقلال طلب بوده اند

آیت الله مدرسی یزدی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در جمع خانواده های طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، ایرانیان را استقلال طلب معرفی کرد و گفت: ایرانیان اسلام را به راحتی پذیرفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، امام جمعه بخش مرکزی یزد، در جمع خانواده های طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد در سخنانی، با بیان اینکه حس زیبایی شناسی در نهاد تمام انسان ها وجود دارد، گفت: انسان هایی که عمق وجود انسانیت آنها قوی تر باشد، جذابیت ها و زیبایی های دینی و فرهنگی و معنوی برایشان لذت بخش تر است و این حس زیبایی شناسی یا زیبایی پرستی در وجود ما ایرانی ها نسبت به سایر ملل بیشتر و افزون تر است.

آیت الله مدرسی یزدی، در بیان دلیل اول با بیان این که ما سه هزار سال تاریخ مدون داریم، گفت: در طول این سه هزار سال تاریخ مدون ما پیوسته موحد و یکتاپرست بوده ایم؛ سبقه کلی و اصلی ایرانی ها در طول این سه هزار سال تاریخ مدون، خدا پرستی و یکتا گرایی و دوری از ثنویت بوده است و دلیل آن هم این است که آنها یکتاپرستی را زیباتر دیده اند.

وی به وجود حس استقلال طلبی در انسان اشاره کرد و افزود: در هیچ زمانی ایران مستعمره کشور دیگری نبوده است. همیشه ایرانی استقلال طلب بوده است، اما کشورهای همسایه نوعاً مستعمره بوده اند. البته نمی‌خواهم ادعا کنم که حکامی نداشته ایم که گرایش به دیگران داشته باشند ولی از ترس این ملت،آن دیگران نتوانستند ایران را مستعمره خود کنند چرا که استقلال خیلی زیباتر از استعمار و مستعمره شدن است.

ایرانیان اسلام را به راحتی پذیرفتند

وی دلیل سوم را پذیرش اسلام دانست و گفت: مطالعه کنید اسلام چگونه در ایران نفوذ پیدا کرد، چگونه در عراق و حجاز و جاهای دیگر نفوذ پیدا کرد؛ در خود شبه جزیره العرب با وجود این که پیغمبر خودشان در آنجا زندگی می کردند معجزات و بینات گوناگونی را داشته‌اند، زبانشان عربی بود، معجزه قرآن را می دیدند و می‌توانستند لمس کنند، نفر به نفر گرایش به اسلام پیدا می‌کردند، اما ایرانی ها وقتی زیبایی اسلام را دیدند، گروه گروه، به اسلام گرایش پیدا کردند چرا که  اسلام نسبت به سایر ادیان آن هم ادیان تحریف شده ای که در آن زمان وجود داشته است، با آن همه فساد و تباهی و ظلم، خیلی برای آنها زیباتر بوده است و از آن جا که ایرانیان حس زیبایی شناسی داشته‌اند اسلام را به راحتی پذیرفتند و برای پذیرش اسلام در هیچ نقطه‌ای از ایران مقاومتی صورت نگرفت؛ جنگ و جدالی هم صورت نگرفته، برخلاف آنچه دیگران می گویند ما ایرانی ها به این صورت اسلام را پذیرفته ایم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، به نمونه چهارم اشاره کرد و اظهار داشت: ما حدود ۵۷ کشور اسلامی داریم که اکثریت آنها مسلمان هستند و به نام کشور اسلامی شناخته می‌شوند، در بین ۵۷ کشور کدام کشور است که به راحتی مذهب تشیع را پذیرفته است؟ چون تشیع در مقابل تسنن خیلی متفاوت است. یک نمونه آن این است که آنها می گویند کسی باید جلودار جامعه ما شود که زور سرنیزه اش از دیگران بیشتر و شمشیرش برنده تر باشد. اما ما می‌گوییم حاکم جامعه اسلامی باید هیچ نقطه ضعفی در زندگی آنها وجود نداشته باشد به تعبیر واقعی، عصمت در زندگی آنها موج بزند. بنابراین کشورهای عربی قائل به انتخابات نیستند، اما شیعه می گوید باید انسان مدیر، سیّاس، عادل و رحیمی باشد که بتواند کشور را هم اداره کند.

وی در ادامه به تبلیغات سوء دشمنان علیه ملت ایران اشاره و بیان کرد: تبلیغات علیه ما فراوان است. می‌گویند نظام سیاسی تشیع، کارآمدی ندارد، اما همین جا باید چند سوال پرسید که آیا نظام سیاسی که کارآمدی ندارد می تواند چهل و اندی سال در مقابل این همه دشمن ایستادگی کند، آیا می‌تواند رتبه علمی را شصت رتبه افزایش دهد؟ آیا می تواند مقاومت یا به اصطلاح حرکت پدافندی خودش را به گونه ای تنظیم کند که دشمن چشم طمع به او نداشته باشد، نظام سیاسی که توانست همه اجانب را از کشور دور کند و خودش هم تا عمق ۱۰۰ کیلومتری کشورهای دیگر نفوذ بدهد، بدون اینکه ذره ای فشار روی ملت ها بیاورد این نظام کارآمد نیست؟!

آیت الله مدرسی به بیان وجود رهبران دینی در مکتب تشیع پرداخت و تصریح کرد: افتخار ما این است که رهبرانی داریم که نقطه ضعفی در زندگی آنها نیست، کدام مکتب را سراغ دارید که دارای رهبرانی باشد که نه تنها پیروان آن مکتب، بلکه سرسخت‌ترین دشمنان آن مکتب، به اقرار فضایل و مناقب رهبران آن مکتب بپردازند. آنقدر دیگران نسبت به رهبران ما اقرار به فضایل داشته اند که فقط از شش کتاب معتبر اهل سنت که معروف است صحاح سته، مرحوم آیت الله فیروز آبادی، عالم بزرگوار دیار ما کتابی می نویسد به نام "فضائل خمسه من الصحاح سته". شش کتاب معتبر اهل سنت را مورد مطالعه قرار می دهد، سه جلد کتاب اقرار آنها را نسبت به رهبران ما اخراج می کند.

وی به نمونه هایی از اقرار اهل سنت به فضایل امام علی(علیه السلام) اشاره کرد وافزود: ابن ابی الحدید معتزلی، ششصد سال بعد از امیرالمومنین(ع) زندگی می کند در قرن هفتم، در وصف آن حضرت می گوید: ای باد صبا از محل سکونت من ابن ابی الحدید معتزلی سنی در بغداد سریعاً خودت را به نجف برسان و بگو ای خاک نجف میدانی در وجودتو چه کسی نهفته است؟ در وجود تو عصاره عیسی است، خلاصه موسی است، چکیده محمد بن عبدالله است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه جلوه زیبایی در علم آموزی را مورد بررسی قرار داد و گفت: علم آموزی زیبایی است مخصوصاً علوم اسلامی و درود خدا بر کسانی باد که در این مسیر حس زیبایی شناسی شان بهتر و بیشتر از دیگران است.

وی در پایان به ضرورت فرزندآوری در شرایط کنونی اشاره کرد واظهار داشت: امروز فرزندآوری و تکثیر نسل جلوه زیبایی است و بلکه فرزند، زیبایی زندگی است. همانطور که  امام سجاد(علیه السلام) فرمودند: «خوب چیزی است فرزند اگر زندگی کند بازوی قوی ای است در کنار ما، اگر بمیرد برای ما در آن دنیا طلب مغفرت می‌کند.»

لازم به ذکر است که اجرای سرود، مدیحه سرایی و تجلیل از همسران و پدران طلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha