افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) زاهدان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران

همزمان با ایام الله دهه فجر انفلاب، ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) زاهدان با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل و معاونان مرکز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، همزمان با ایام الله دهه فجر، با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و معاونان ایشان، و همچنین مسئولین استانی، ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان زاهدان افتتاح شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل در سخنانی گفت: اگر در چهل و چهار سال قبل، انقلابی بی بدیل به نام دین با محوریت ولایت فقیه شکل گرفت، یکی از علل مخلصه آن حوزه های علمیه بود؛ در این مقطع که التهاباتی در دنیا در حال رقم خوردن است، یکی از نقش آفرینی های حوزه های علمیه در دنیای معاصر این است که بگویید این طور نیست که در دنیا هرکس زور بیشتری دارد او بتواند حکمران دنیا شود.

آقای فاضل در ادامه با طرح این سوال که آیا دین برای خودش برنامه دارد؟ گفت: باید بسترهای جاری ساختن دین مهیا بشود تا دین بتواند در متدین کردن ایفای نقش کند.

حوزه های علمیه یکی از کانون هایی است که می تواند ظهور را به تعجیل اندازد

وی در ادامه گفت: در فضای حوزه علمیه باید طلابی در تراز جمهوری اسلامی پرورش یابند. اگر قائل به این هستیم که جمهوری اسلامی ایران می تواند زمینه ساز حکومت امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف باشد، قاعدتا در نقشه راه و حرکت باید متفاوت تر از برنامه روزمره خود نقشه داشته باشیم، اگر قائل هستیم که امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف منتظر و متوقع است که زمینه ظهور فراهم شود، حوزه های علمیه یکی از کانون هایی است که می تواند ظهور را به تعجیل اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در ادامه گفت: بعد از تبعید امام خمینی رحمه الله علیه به عراق و در زمان انتقال ایشان از فرانسه به ایران، دولت وقت همه باندهای فرودگاه را بست و حکومت نظامی اعلام کرد، اما یکی از شعارهای مردم در آن زمان این بود که «خمینی خمینی قلب ما باند فرودگاه توست» مردم خواستند و امام را با وجود تمام موانع به ایران بازگرداندند. امام علیه السلام را باید آورد، حوزه های علمیه یکی از کانون هایی است که باید جامعه را برای ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده کند.

وی با بیان آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» گفت: طلاب حوزه های علمیه باید به نقش خود در این برهه زمانی توجه داشته باشند چرا که ما در زمانی قرار داریم که دین در کلیت، مقدسات دینی، کتاب مقدس و انبیاء مورد هجمه قرار می گیرند لذا باید طلابی متناسب با این زمان داشته باشیم که از هیچ چیزی نترسند و هر آنچه در توان داریم برای ارعاب و ترساندن دشمن بکار گیریم که جرئت نکند به ساحت دین و خدا و پیغمبر توهین کند.امیدواریم در حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها چنین طلابی توانمند، انسانهای فرهیخته، و طلبه تزاز انقلاب رشد پیدا کنند.

افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) زاهدان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران

افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) زاهدان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران

افتتاح ساختمان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) زاهدان با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha