زنان با تقویت روحیه انسان سازی در خود، نسلی مقام را تربیت خواهند کرد

خانم سترگ، نقش زنان در انقلاب اسلامی را تعیین کننده عنوان کرد و گفت: اگر زن بتواند روحیه ی انسان سازی را در خود پرورش دهد، نسلی مقاوم تربیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ورامین/ نشسست "صمیمیت زوجین در حریم خانواده" با حضور خانم دکتر سترگ استاد حوزه و دانشگاه، با همکاری مدرسه علمیه کوثر ورامین و هیئت رزمندگان در حسینیه شهدای گمنام شهرستان ورامین برگزار شد.

خانم سترگ در این نشست در سخنانی، با توجه به نقش زنان بعد از انقلاب اسلامی گفت: وظیفه پدر حفظ کرامت مادر در خانواده است.

وی ادامه داد: زنان باید نقش زن بودن و مادری خود را مهم بدانند. اولین فردی که فرزند تازه متولد شده را در آغوش می کشد، مادر است و همین عاطفه ی مادری، زمینه رشد عاطفی فرزند را رقم می زند.

خانم سترگ بیان کرد: مادر مهمترین نقش را در تربیت و رشد روح و روان و عاطفه ی کودک داراست، به طوریکه به یقین می توان گفت فرزندان شاد در خانواده شاد و از مادران سرزنده پرورش می یابند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: حضرت می فرمایند: قلب کودک مثل زمین بی گیاه است و هر چه در او کاشته شود را می پذیرد، پس باید در قلب فرزندانمان خوبی ها را بکاریم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تربیت فرزند باید بر طبق آموزه های قرآنی باشد و اگر فرزند از پدر و مادر، رفتاری دوگانه ببیند که با آموزهای دین متفاوت باشد، این فرزند دچار دوگانگی شده و تربیت او سخت خواهد بود.

خانم سترگ، مادر را رهبر فرهنگی کودک دانست و گفت: این مادر است که در خانواده رشد فرهنگی کودک را رقم می زند.

وی افزود: نقش زنان در انقلاب یک نقش تعیین کننده بوده و طبق بیانات رهبری صلاح زنان در جامعه، صلاح مردان را نیز به دنبال خواهد داشت، اگر زن بتواند روحیه ی انسان سازی را در خود پرورش دهد، نسلی مقاوم تربیت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha