فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

گروه های جهادی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی همراه با دیگر گروه های جهادی در کنار زلزله زده های خوی حاضر شده و در عرصه های مختلف به یاری هموطنان خود شتافتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، براساس گزارش معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی، طلاب و گروه های جهادی مدارس علمیه خواهران این استان، از ساعات اولیه وقوع زلزله خوی در کنار مردم و آسیب دیدگان این شهر بودند.

طلاب خواهر و مبلغین فعال مدارس علمیه خواهران استان با اهدای بسته های غذایی و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی اعم از البسه و ... و ارسال آن ها برای زلزله زده ها نقش خود را برای کمک به آسیب دیدگان از این حادثه طبیعی ایفا کردند.

طلاب و گروه های جهادی در استان از ساعات اولیه وقوع زلزله خوی با تشکیل جلسات و بررسی میدانی مشکلات و فراخوان گروه های جهادی طلاب خواهر مدارس علمیه سطح استان به جمع آوری کمک ها و حضور در بین آسیب دیدگان در زلزله پرداختند.

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

طلاب خواهر خوی نیز با ایجاد گروه جهادی به نام مبارک "یاوران مهدی(عج)" که بیش از ۵۰ طلبه در روزهای نخست در آن عضو شدند، با تهیه اقلام بهداشتی، پتو، جیره خشک، غذای گرم، لباس و مواد غذایی برای زلزله زدگان و بسته های فرهنگی از قبیل مدادرنگی، مداد، پاک کن، تراش و ... برای کودکان زلزله زده به کمک هموطنان خود شتافتند. بانوان طلبه با حضور در روستاهای زلزله زده و اردوگاه های اسکان موقت زلزله زده ها پای درد دل زنان و دختران آسیب دیدگان نشستند و به آن ها خدمات مشاوره ای ارائه دادند.

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

مبلغین جهادی با حضور در بین خانواده هایی که از زلزله آسیب دیده بودند و اهداء هدایایی که از مردم برای زلزله زده ها جمع کرده اند، به درد دل ایشان گوش داده و در این روزهای سخت و سرد همدل و همراه مردم زلزله زده بودند.

همچنین طلاب خواهر با حضور در کمپ ها و مساجدی که زلزله زده ها اسکان داده شده بودند، با اهداء هدایایی از کودکان و نوجوانان دلجویی کرده و ساعاتی را در کنار ایشان سپری کردند، تشکیل ایستگاه نقاشی، پخش کتب درسی و داستان در بین کودکان و نوجوانان، قصه گویی و بیان لطیفه و... از فعالیتهایی هست که طلاب برای کودکان و نوجوانان حاضر در کمپها اجرا می کنند.

اهداء بیش از 200 جلد کتاب، همراهی بیش از 80 نفر از مبلغین و طلاب جهادی، فعالیت بیش از 5 گروه جهادی،اهداء 2000 بسته غذایی و جیره خشک، تهیه و پخش بیش از 200 بسته بازی ویژه کودکان، حضور 20 نفر به عنوان مشاور در کمپ ها و مساجد، ارسال لباس گرم و 250 تخته پتو برای روستائیان و آسیب دیدگان، اهداء بیش از 360 بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی برای کودکان و نوجوانان و...از دیگر فعالیت های بانوان طلبه بود.

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

                              

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

فعالیت جهادی طلاب خواهر در زلزله شهرستان خوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha