راهکار مقابله با جنگ ترکیبی در فضای مجازی و رسانه، بهره گیری از راهنمایی قرآن است

استاد مدرسه علمیه مهدیه خنداب راهکار مقابله با جنگ ترکیبی در فضای مجازی و رسانه را بهره گیری از راهنمایی قرآن عنوان کرد و گفت: باید مراقب فضای مجازی و رسانه ها باشیم زیرا آنها چند برابر از فضای حقیقی ما بزرگتر هستند، اینجا لغزشگاه بزرگی است که نوجوانان را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران ،خنداب/ کارگاه رسانه در مدرسه علمیه مهدیه خنداب و با حضور خانم فاطمه عزیزی، استاد این مدرسه علمیه برگزار شد .

خانم عزیزی بیان کرد: انتشار برخی شایعات شرایطی دارد که از جمله آنها می توان به اهمیت خبر، ابهام در جامعه، نگرانی و اضطراب شخصی و اجتماعی اشاره کرد.

وی گفت: محلی که می توان به شایعات دامن زد و آن را به طور گسترده پخش نمود، فضای مجازی است و از عوامل موثر در شایعه می توان به عوامل فردی و اجتماعی چون بی خبر بودن از خبرهای درست و مطمئن اشاره کرد.

خانم عزیزی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: باید مراقب فضای مجازی و رسانه ها باشیم زیرا آنها چند برابر از فضای حقیقی ما بزرگتر هستند، بعضی ها فقط در فضای مجازی تنفس می کنند پس اینجا لغزشگاه بزرگی است که نوجوان و جوان ما را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: یکی از چالش هایی که در آینده گریبان ما را خواهد گرفت، به طور قطع خروج تدریجی اطلاعات کاربران ایرانی از طریق همین فضای مجازی است که در این جنگ شناختی در میان مدت و بلندمدت منتهی به تغییر ذائقه رفتار و هویت ایرانیان خصوصا نوجوانان و جوانان خواهد شد.

استاد حوزه ادامه داد: برای مقابله با این جنگ ترکیبی در فضای مجازی و رسانه باید قواعد قرآنی را در نظر بگیریم و از راهنمایی قرآن بهره مند شویم. به طور مثال نخستین آیه ی رسانه ای که می توان به آن اشاره کرد آیه ی۶ سوره حجرات است. "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha