پیوست رسانه، در کارهای تبلیغی باید مدنظر باشد

حجت الاسلام والمسلمین دادآفرین گفت: یکی از چیزهایی که امروز در پیوست کارهای تبلیغی باید مدنظر باشد، پیوست رسانه است، لذا باید کارها رسانه ای شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی دادآفرین به مناسبت دهه فجر در جمع طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) یزد گفت: امروز عرصه، عرصه رسانه است و تنها منفذ ورودی دشمن در دو مورد مباحث اقتصادی و رسانه خلاصه می شود که القائات خود را از طریف فضای رسانه منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در تبیین مسائل اعتقادی اهتمام ورزند، افزود: اینکه در کارهای تبلیغی به دنبال اثرگذاری هرچه سریعتر هستیم، درست نیست چرا که اثرگذاری به صورت تدریجی حاصل می شود. البته در حوزه تبلیغ طلاب بدانند که اگر اینگونه فکر کنند در این حوزه موثر هستند، کارتبلیغی هیچ خروجی ندارد چون خداوند موثر واقعی است و ما مامور به تکلیف هستیم. بنابراین باید با اخلاص، توکل به خدا و مجهز بودن مسائل علمی و دینی را عرضه کرد و کاری به اثرگذاری نداشته باشیم چون آنکه باید اثربگذارد، خداست.

حجت الاسلام والمسلمین دادآفرین در بخش دیگری از سخنان خود جلب توجه را از مواردی دانست که در جامعه امروزی وجود دارد زیرا فرد علاقه به محبوبیت دارد و گفت: محبوب شدن اشکالی ندارد و حتی در زیارت امین الله است که آمده «محبوبه فی ارضک و سمائک» امام از خدا درخواست می کند نه تنها من را در زمین محبوب کن، بلکه در آسمان نیز من را محبوب کن. بنابراین دایره گسترده دید دین ما از نگاه اهل بیت(ع) این است که انسان محبوب شود و یکی از موجوداتی که باید محبوب باشد، دختر است، وقتی از منظر روایات نگاه کنیم، می بینیم که امام صادق فرمودند: سزاوار نیست که زن بدون آرایش و زیور باشد و تا این حد اسلام به این مسائل ریز دقت کرده است. حتی عنوان کرده زنی که شوهرش نابیناست برای شوهر خود آرایش کند و در این زمینه از پیامبر سوال شد آرایش یک زن برای شوهرش که نابیناست چگونه است و پیامبر فرمودند: بوی خوش به خود بزند.

کارشناس دینی افزود: برخی گاهی با کارهایی که انجام می دهند نه فقط جلب توجه و محبوبیت می کنند بلکه این اقدام خارج از حوزه انسانیت است. محبوبیت خوب است نه به قیمت از بین رفتن انسانیت و شخصیت. لذا خداوند فرمود همه چیز این دنیا را برای بنده ام خلق کردم و تو را برای خودم خلق کردم و لذا خدا برای حفظ کرامت، قانون هایی قرار داده که محبوبیت از هر راهی نباشد، راهی که خلاف انسانیت است.

وی ادامه داد: قانون با فکر، قلب و روح و وجدان ما سازگار است و اگر قانون نباشد، حقوق اجتماعی و عدالت اجتماعی رعایت نمی شود و خدا هم برای اینکه انسان به اوج محبوبیت برسد، قانون دارد و قانون های خدا را در موارد مختلف می توان دید.

حجت الاسلام والمسلمین دادآفرین افزود: یکی دیگر از قوانینی که برای حفظ ارزش بانوان قرار داده شده، قانون حجاب است و این ارزشی است که ما را به سمت محبوبیت می کشاند. اما اینکه عنوان می شود بدون حجاب هم می توان محبوبیت داشت، باید گفت نگاهی که از پشتوانه انسانیت برخوردار نباشد و همراه هوای نفس باشد، ترجیحش بر این است که به بدحجاب و بی حجاب عنایت می کند و این در حالی است که هیچ کسی چنین نگاهی را دوست ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تفکر تاکید کرد و با اشاره به اینکه عبادت و بندگی خدا به زیادی نماز و روزه نیست بلکه تفکر در امر خداست، به تفاوت فکر و تفکر اشاره و بیان کرد: تفکر به انسان رشد می دهد و فکر کارهای روزمره ماست، چکیده تفکر این است که «از کجا آمدیم، برای چه آمدیم، به کجا آمدیم و قرار است به کجا برویم» این چیزی است که از تفکر بیرون می آید و انسان ها را به خود بر می گرداند. انسان متفکر دورنگر بوده و به نتیجه نگاه می کند. لذا زیبایی انسان بواسطه مرگ از بین می رود و زیر انباشت خاک دفن می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی عنوان می کنند حجاب سخت و دست پا و گیر است، افزود: اگر این گونه نگاه کنیم، باید بگوییم تحصیل، نماز خواندن و حتی غذاخوردن هم سخت است، غذاخوردن از ضروریات زندگی است پس سختی آن را به جان و دل می پذیریم، خداوند برای افرادی که در نماز خواندن به سختی می افتند، اجازه داده نشسته یا حتی خوابیده این تکلیف را ادا کنند پس دین سختی ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دین روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و سیاست است، گفت: وقتی به حوزه روانشناسی حتی در روانشناسی غربی نگاه می کنیم عنوان می شود که حجاب دو طرفه است، همان طور که آیه قرآن به آن اشاره می کند. اما اینکه بانوان باید بیشتر حجاب داشته باشند علت این است که آنچه خدا در وجود این دو جنس گذاشته، متفاوت است. لذا حجاب زن مسلمان بادیگارد سلامت روان برای مردان ضعیف الایمان است. انسان های ضعیف الایمانی که در جامعه وجود دارند، و در دنیا کم نیستند چرا که اکثریت با هوای نفس حود زندگی روزمره را طی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha