برگزاری "دوره روش ارزیابی مقالات" ویژه اساتید ارزیاب استان کرمانشاه

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از برگزاری دوره "روش ارزیابی مقالات" با هدف ارتقا و یکسان‌سازی روش ارزیابی اساتید ارزیاب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، دوره "روش ارزیابی مقالات"، به صورت یک‌روزه برای اساتید ارزیاب در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزار شد.

در این دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی، ضمن پرداختن به تفاوت مقالات در سطوح مختلف حوزه گفت: یکی از مهمترین تفاوت این مقالات در عمق و کیفیت تحلیل محتواست.

وی روش عقلی، عقلائی و نقلی را از روش‌های علمی در تحقیق دانست و افزود: اقسام تحقیق به لحاظ هدف بنیادی و کاربردی هستند.

استاد حوزه، اصول نویسندگی و نگارش به زبان علمی را تبیین و تصریح کرد: باید درست نویسی دستوری، ساده و گویانویسی و نیز زیبا و شیوانویسی در نگارش رعایت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی با برشمردن ساختار مقاله علمی و تبیین آنها، پیرامون ارزیابی طرح و ساختار مقالات افزود: باید عنوان مقاله با تیترها در بدنه اصلی تطبیق داشته باشد، ترتیب منطقی عناوین تیترها در بدنه اصلی مقاله حفظ شود و همچنین تیترها در بدنه اصلی نباید به صورت جزیره‌ای و پراکنده باشند.

وی مباحث مربوط به اقسام تحقیق و انواع پژوهش‌نامه، ویژگی‌های ارزیاب، اقسام و قلمرو ارزیابی و چگونگی ارزیابی را به تفصیل تبیین کرد و به صورت کارگاهی تعدادی از مقالات اساتید حاضر را بررسی، نقد و اشکالات آنها را بیان نمود.

اساتید حاضر در این دوره ضمن اعلام رضایت از مباحث مطروحه، ابراز امیدواری کردند این دوره ادامه‌دار باشد.

خانم مریم مرادی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه هدف از برگزاری این دوره را یکسان‌سازی روش ارزیابی اساتید ارزیاب و ارتقاء کیفی سطح ارزیابی استان دانست و گفت: برخی اساتیدی که به این دوره دعوت شدند بعد از ارائه مقاله و تایید به عنوان جذب جدید، می‌توانند مقالات طلاب را ارزیابی نمایند.

برگزاری "دوره روش ارزیابی مقالات" ویژه اساتید ارزیاب استان کرمانشاه

برگزاری "دوره روش ارزیابی مقالات" ویژه اساتید ارزیاب استان کرمانشاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha