معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهراء(س) اردبیل از برگزاری نشست هماندیشی استادان و کادر آموزشی این واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری و رسانهای حوزههای علمیه خواهران، خانم لیلا دولتزاده در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارآمد کردن آموزش یکی از روشهای ارتقای علمی و تربیتی طلاب است که نقش استاد در این زمینه از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه استاد، بیان داشت: در شرایط فعلی، با توجه به انتظارها و مطالبههای فراوانی که از طلبه معاصر وجود دارد، استاد با اکتفا به تدریس معمولی و بدون دغدغهمندیها و دلسوزیهای لازم، نقش موثری در تعلیم و تربیت طلبه نخواهد داشت، بلکه نیازمند حرکتی جهادی و همتی والا است تا توانایی نقشآفرینی داشته باشد.
معاون آموزش موسسه آموزش عالی الزهرا سلاماللهعلیها اردبیل تصریح کرد: البته توجه داریم که درجه اثرگذاری استاد و اثرپذیری طلبه از او به عوامل گوناگونی مانند قابلیت شاگردان و فاعلیت استاد و نیز شرایط محیطی بستگی دارد، بنابراین تأثیر استاد، مانند هم نیست، همانگونه که تأثیر یک استاد در همه شاگردان مشابه هم نیست.
خانم دولت زاده با بیان اینکه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی استاد، ناخودآگاه در طلبه اثرگذار است، اذعان داشت: استادان حوزوی بایستی ظرفیت عظیم استادی را که نقش تربیتی دارد، مغتنم شمرده و با درک عمیق و شناخت کافی از جایگاه والای استاد، از این کسوت ارزشمند در تربیت بانوان طلبه نهایت بهره را ببرند.
مدرس حوزه علمیه خواهران ادامه داد: این فرآیند تربیتی که متن کار استاد است، در واقع «تربیتی پنهان و نامرئی» فراتر از آموزهها و ارتباطات کلاسیک تربیتی است که میتوان بهینه ساخت و به کار گرفت.
وی بیان کرد: نشست هماندیشی استادان و کادر آموزشی موسسه آموزش عالی الزهرا سلاماللهعلیها که با حضور مدیر این واحد علمی - تربیتی با محوریت ارتقای علمی و تربیتی طلاب برگزار شد به صورت مستمر تداوم خواهد داشت.
نظر شما