اگر دیندار بدون سیاست بودیم، امروز ۴۴سالگی انقلاب را نمی دیدیم

حجت‌الاسلام و المسلمین باقری در جلسه اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: باید دین و سیاست را تلفیقی بپذیریم؛ همه سیاسی است. اگر دیندار بدون سیاست بودیم، امروز ۴۴سالگی انقلاب را نمی دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، ورامین/ حجت الاسلام والمسلمین باقری، در جلسه درس اخلاق در سالن اجتماعات مدرسه علمیه کوثر ورامین گفت: ما باید دین و سیاست را تلفیقی بپذیریم؛ چرا که نماز، روزه، قضاوت، همسایه داری و ... همه سیاسی است. اگر دیندار بدون سیاست بودیم، امروز ۴۴سالگی انقلاب را نمی دیدیم.

وی با اشاره به داستان‌های اسرائیلیات در مورد بعثت پیامبر اظهار داشت: داستان‌های تحریف شده ی بسیاری که در مورد بعثت پیامبر(ص) وجود دارد، شاید در ظاهر بسیار زیبا و جذاب باشد ولی در حقیقت اصل بعثت را زیر سوال می برد و غالبا بعضی از مردم عوام می پذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری ادامه داد: در حالی پیامبر با تمام وجود اسلام را با عقلانیت و معنویت پذیرفت، ولی عده ای در پذیرش اسلام، در عقلانیت گیر می کنند، و عده ای در معنویت محصور می شوند.

وی بیان کرد: اسلام ناب محمدی در مقابل دو اسلام سکولار و اسلام متحجر وجود دارد که اگر مراقب نباشیم، به جای اسلام ناب محمدی در دام یکی از این دو اسلام ها می افتیم.

مبلغ دین افزود: عده ای آنقدر سکولار هستند که وقتی در مسجد از صهیونیست یا آمریکا صحبت کنید، ناراحت می شوند و دین را جدای از سیاست می دانند، در حالی که باید به این افراد یادآوری کرد، همین نمازی که در مسجد می خوانید یک عبادت کاملا سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین باقری، خلقت و مرگ انسان و برزخ و قیامت را جبر خواند و بیان داشت: در مقابل این سه جبر، سه اختیارِ بهشت و جهنم و ایمان مقبول (اسلام صحیح) و عمل صالح برای انسان وجود دارد.

وی افزود: اگر در اسلام صحیح یک عنصر نباشد، تمام موضوع رسالت پیامبر هدر خواهد رفت و آن عنصر (ولایت ) است. در اسلام محمدی باید منزل، مسجد و مدرسه مورد توجه قرار گیرد، منزل را مادران باید کنترل کنند و تربیت دینی را پیاده کنند، مسجد و مدرسه هم باهمین تربیت رشد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری تصریح کرد: وقتی تربیت دینی در خانه ای وجود نداشته باشد، میزان نورانیت و ظلمت آن خانه را می شود احساس کرد. خانواده ها موظف هستند فرزندان خود را با مساجد آشنا کنند.

وی در پایان بیان گفت: اخذ وحی و شرح وحی و نشر وحی و حفظ وحی از تحریف و انتقال وحی به اوصیا از وظایف پیامبر صلی الله بوده است و همه ی این وظایف به درستی انجام شده است و امروزه اسلام به واسطه ی ایران نشر پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha