تربیت جوانان نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دومین همایش حجاب و عفاف فاطمی در شهرستان علی آباد کتول گفت: در دنیای امروز والدین نمی‌توانند با روش‌های قدیمی فرزندان خود را کنترل و تربیت کنند بلکه مطالبات ما از نوجوانان و نحوه برخورد با آنها باید به شیوه جدید و امروزی باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، دومین همایش حجاب و عفاف فاطمی به همت اداره بانوان معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدرسه علمیه خواهران شهیده بنت الهدی صدر در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری بیان کرد: در دنیای امروز والدین نمی‌توانند با روش‌های قدیمی فرزندان خود را کنترل و تربیت کنند بلکه مطالبات ما از نوجوانان و نحوه برخورد با آنها باید به شیوه جدید و امروزی باشد.

وی با بیان این‌که در فضای جامعه امروزی و در دنیا نوجوانان با دو نوع ارزش مواجه هستند، عنوان کرد: یکی از آن‌ها، ارزش‌های لیبرالی و اسلامی است که به سرکردگی آمریکا و کشورهای غربی بوده و در حال توسعه است که به آن اسلام آمریکایی می‌گویند؛ مختصات این تفکر بر مبنای حذف خداوند از زندگی انسان و محورقراردادن اوست؛ و معتقدند یک ارزشی به نام آزادی به عنوان اصل برتر زندگی است که در این راستا شعار زن، زندگی، آزادی را به راه انداختند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که اسلام آزادی را قبول دارد اما حدودی برای زندگی بشر قرار داده است، افزود: در اسلام ناب، خداوند محور زندگی انسان است و تمام ارزش‌ها زمانی ارزش محسوب می‌شود که رضایت الهی به همراه آن باشد؛ آزادی محدود به حدود الهی نیز ارزش اسلامی است و در مقابل کسی که از حدود الهی تجاوز کند، ظالم است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه به تفکرات لیبرالها اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند که انسان محور حیات است اما در اسلام گفته می‌شود که زندگی فقط از خداست زیرا همیشه زنده است و حیات موقتی ما نیز در این دنیا از خداوند است؛ بنابراین در زندگی که مالک اصلی خودمان نیستیم چگونه خود را محور قرار دهیم و به تبعیت از غربی‌ها و غربزدگان شعار زن، زندگی، آزادی را تایید و پیروی کنیم.

وی در ادامه گفت: آنچه که قیام به هستی دارد، خداوند متعال است؛ در نتیجه خداوند محور زندگی است و این تفکر اسلامی است؛ لذا با تفکر لیبرالی مخالف هستیم زیرا برای انسان نجات دهنده نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: تفکر اسلامی بر این عقیده است که انسان در زمین خلیفه الله است و ارزش جسمانی برای بشر حجاب است؛ جسم انسان اگر حجاب نداشته باشد شرافت و کرامت ندارد و باید به مقدار دستور شرع پوشیده باشد؛ لذا حجاب ارزش می‌شود و پوشش شرفی است که غیرمسلمانان هم قبول دارند زیرا شرافت و کرامت متعلق به همه انسان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: عفت صفت نفس است و روح انسان چنین صفتی دارد، شیطان و هوای نفس موجب خارج شدن انسان از حدود الهی می‌شود، اما خداوند برای حفظ انسان و نجات خانواده این حدود را قرار داده است.

وی در پایان گفت: باید در مقابل اسلام افراطی و تفریطی، اسلام معتدل را معرفی کرد که بر این عقیده است حضور زنان نه تنها در عرصه‌های علمی بلکه در تمام عرصه‌هایی که نیاز به وجود آنان است، واجب می‌باشد.

گفتنی است، قبل از برپایی همایش، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به اتفاق هیئت همراه از مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول دیدار کرد که سخنرانی در جمع طلاب و نیز گفت‌وگو با مسئولان مدرسه از برنامه های دیدار ایشان بود.  
 

تربیت جوانان نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز است

تربیت جوانان نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز است

تربیت جوانان نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز است

تربیت جوانان نیازمند استفاده از شیوه‌های جدید و به‌روز است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha