ازدیاد نسل مهم‌ترین عامل تشکیل تمدن نوین اسلامی است

مسئول بنیاد خانواده و افزایش جمعیت استان مازندران گفت: مهم‌ترین عامل برای تشکیل تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده، ازدیاد نسل و عبور از بحران جمعیت در کشور می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران/جویبار، حجت الاسلام مصطفی صاحبی، مسئول بنیاد خانواده و افزایش جمعیت مازندران، در جمع طلاب مرکز تخصصی ریحانه الرسول(سلام الله علیها) جویبار، با اشاره به تاکید زیاد رهبری معظم انقلاب، بر مسئله بحران جمعیت، اظهار کرد: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است که اصلی‌ترین راهکار آن جهاد تبیین می باشد.

وی با برشمردن مؤلفه های جهاد تبیین به مهم ترین مسئله تهدیدکننده برای پایداری این نظام اشاره کرد و افزود: داشتن نیروی کارآمد جوان موجب اعتلای نظام اسلامی و پیشرفت همه جانبه جهت تشکیل تمدن نوین جهانی می باشد.

مسئول بنیاد خانواده و افزایش جمعیت مازندران بیان کرد: در برهه ای از زمان در کشور، سیاست‌ های جمعیتی غلطی حاکم شد که با حمایت بهداشت جهانی همراه بود، تا جایی که مسیر ۲۰ ساله کنترل جمعیت در طی ۵ سال به بار نشست و بعد از آن، با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام صاحبی در بخشی از سخنان خود به دغدغه‌ های رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ۹۰ مستقیما در این مسئله با دادن بیانیه ای ورود پیدا کردند که متأسفانه مسئولین مربوطه جز چند کار نمایشی، فعالیتی انجام ندادند.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌های خانواده کم جمعیت به وظیفه طلاب و مبلغین اشاره کرد و افزود: رواج ازدواج آسان و تشویق به فرزندآوری و در کنار آن اصلاح سبک زندگی امروزی که سمت و سوی غربی گرفته و حذف تجملات و تشریفاتی که مانع از تشکیل یک زندگی آرام است، وظیفه مبلغین دینی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha