نشست دانش افزایی معارف مهدوی در شهرستان ساوه برگزار شد

همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود(عج) و با همکاری مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های ساوه و زرندیه نشست دانش افزایی معارف مهدوی در مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، صبح امروز همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و با همکاری مدارس علمیه خواهران شهرستان‌های ساوه و زرندیه نشست دانش افزایی معارف مهدوی با حضور جمعی از طلاب، اساتید، فارغ التحصیلان و مبلغین طرح امین در مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اعتصامی از اساتید مرکز آموزش عالی خاتم النبیین با اشاره به آیه ۵۶ سوره ذاریات هدف از آفرینش انسان را بندگی خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر کسی شکر نعمت نداشته باشد از حدود انسانیت خارج است و یکی از بالاترین نعمت‌ها، نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام بر انسان‌هاست.

وی اولین وظیفه برای شکرگزاری نعمت ولایت را شناخت اهل بیت علیهم السلام ذکر کرد و افزود: شناخت و معرفت نسبت به ائمه معصومین خصوصا امام عصر به سه دسته: شناخت به اسم، شناخت به جسم و شناخت به اسم و رسم و وصف و مقامات تقسیم می‌شود که منظور از معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام قِسم سوم است که بالاترین حد شناخت می‌باشد.

نشست دانش افزایی معارف مهدوی در شهرستان ساوه برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین اعتصامی با بیان اینکه دومین وظیفه امت نسبت به امامان معصوم علیهم السلام محبت و مودت به ایشان است، ابراز داشت: طبق روایات، برای هر چیز اساسی در نظر گرفته شده و اساس اسلام محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به شخصیت‌هایی همچون ابوذر، سلمان فارسی، ظهیر و حبیب‌ بن مظاهر که نماد ارادت و محبت به اهل بیت علیهم السلام هستند، حب به اهل بیت را از موجبات ترک گناه دانسته و گفت: حب اهل بیت پیامدهای اخروی دارد و در روز قیامت از محبت به اهل بیت نیز سؤال خواهد شد و اگر کسی محب اهل بیت علیهم السلام باشد در خاندان آن‌ها قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اعتصامی در ادامه به ذکر وظایف دیگر امت نسبت به امام عصر از جمله: تسلیم محض بودن، نصرت امام زمان(عج) و برائت از دشمان اهل بیت پرداخته و برای هر کدام از وظایف، مصداق روایی و قرآنی ذکر کرد.

در پایان این نشست ضمن پاسخگویی به سؤالات طلاب و مبلغین، جهت تبیین مهدویت بین قشر کودک و نوجوان در ایام ارزشمند نیمه شعبان راهکارهایی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha