نشست بصیرتی «معارف مهدویت» در تفرش برگزار شد

برنامه نشست بصیرتی معارف مهدویت با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستانهای آشتیان و تفرش در مدرسه علمیه معصومیه تفرش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، برنامه نشست بصیرتی معارف مهدویت با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستانهای آشتیان و تفرش در مدرسه علمیه معصومیه تفرش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد فراهانی از اساتید مرکز آموزش عالی خاتم النبیین(ص) بیان کرد: مهدویت و موعودگرایی در ادیان گذشته نیز بوده است و هر دینی به این امر اعتقاد دارد که با تمدن آن دین دنیا تمام می‌شود مثل دین مسیح و بودا و... و همگی معتقدند جهان با یک تمدن دینی که همان مسیحیت و یا بودا هست به پایان می‌رسد.

وی گفت: هر دینی معتقد است که تمدن برتر همان دین خودش است و در تمدن نوین اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردیده است معتقدیم که تمدن نوین اسلامی با ظهور حضرت حجت(عج) شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام فراهانی تصریح کرد: مهدویت در دین اسلام و در مذهب شیعه امری شخصی است و متوقف بر شخص و نفر خاصی است و ما شیعیان معتقدیم که حضرت مهدی(عج) متولد شده اند و در دنیا حضور و وجود دارند و اما در مذهب اهل تسنن به مهدویت به نوعی دیگر اعتقاد دارند و می‌گویند حضرت هنوز به دنیا نیامده و در زمان معین به دنیا خواهد آمد ولی همگی معتقدند مهدی موعود از فرزندان فاطمه است و در این امر اتفاق نظر دارند.

استاد مرکز آموزش عالی خاتم النبیین(ص) خاطرنشان کرد: دلایل وجود مهدویت در آیات قرآن، روایات شیعه و سنی، توقیعات حضرت و نامه های ایشان، تشرفات و ملاقات های ایشان در کتبی نظیر تسمیه آمده است.

حجت الاسلام فراهانی گفت: اضطرار الی الحجه را در خود ایجاد کنید و در سال‌های عمر خود لااقل یکبار هم که شده کاری برای حضرت حجت و خدمتی برای اسلام انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha