۱۱ شرط پذیرش و ثبت نام از داوطلبان جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران

نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سرکار خانم پیری‌مهر معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه از پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از روز ۲۹ بهمن ماه مصادف با مبعث پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) آغاز و تا پایان اردیبشهت ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان و علاقمندان به تحصیل علوم حوزوی و شاگردی در مکتب اهل بیت(علیهم السلام) بعد از مراحل ثبت نام در یک دره ۵ ساله و حداکثر ۷ ساله مقطع کارشناسی را به اتمام می رسانند و در این دوره ۱۹۰ واحد درسی را به صورت نیم سالی واحدی می‌گذرانند و مدرک سطح ۲ دریافت می‌کنند. نیم سال اول همه ورودی‌ها به صورت آزمایشی است و در صورتی که صلاحیت های علمی، اخلاقی و رفتاری آنها مورد تایید مدارس علمیه قرار بگیرد ثبت نام و دوره آنها قطعی خواهد بود و از حالت آزمایشی خارج می‌شوند.

خانم پیری مهر اشاره کرد: سطوح حوزه شامل سطح ۲، سطح ۳ و سطح ۴ می‌باشد که سطح ۲ مطابق با کارشناسی و سطح ۳ مطابق با ارشد و سطح ۴ مطابق با دکتری محسوب می‌شود؛ فارغ التحصیلان مقطع سطح ۲ می‌توانند در مقاطع بالاتر حوزه علمیه و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ادامه تحصیل دهند و از تمامی مزایای علمی استخدامی مانند مدارک دانشگاهی برخوردار باشند و مدارک حوزوی در تمام سطوح کاملا مورد تایید وزارت علوم می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به شرایط پذیرش گفت: ۱۱ شرط جهت پذیرش و ثبت نام داوطلبان وجود دارد که داوطلبان باید واجد آنها باشند که شرایط در دفترچه پذیرش ذکر شده است.

خانم پیری‌مهر گفت: سه دسته از داوطلبان معاف از آزمون ورودی به حوزه هستند. حافظان کل قران کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، که مدرک معتبر از سه سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره تبلیغات اسلامی، و فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد قبول است. دومین دسته برگزیدگان المپیادهای کشوری، دسته سوم داوطبینی که معدل کل دیپلم آنها ۱۸ به بالا باشد و یا معدل کل مدارک دانشگاهی آنا ۱۷ به بالا باشد و  ۴ دسته نیز از امتیاز ویژه در پذیرش برخوردارند. دسته اول حافظان بیش از ده جزه قران کریم و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که با ارئه مدرک معتبر از سازمانهای مربوطه که ذکر شد، اعضای فعال بسیج، استعدادهای برتر علمی و قرنی. و بستگان درجه یک ایثارگران.

وی به جزئیات فرآیند پذیرش و گزینش اشاره کرد و گفت: هر مدرسه بنا به ظرفیت خود تا سه برابر درخواست پذیرش می‌دهد که استان کرمانشاه هر ساله حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر پذیرش دار.

 معاون آموزش حوزه علمیه خواهران کرمانشاه افزود: حداقل مدرک برای پذیرش در استان کرمانشاه دیپلم می باشد.

وی در پایان به تعداد مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه ۱۰ مدرسه در سطح ۲ و ۲ مدرسه در سطح ۳ و چهار رشته تخصصی فعال هستند که رشته فقه و اصول در شهرستان صحنه و رشته های تفسیر و علوم قرآنی، کلام اسلامی و مشاوره در مرکز استان می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha