انقلاب مظلوم ما از نقطه صفر شروع شد

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: انقلاب مظلوم ما از نقطه صفر شروع شد، ما روزی سیم خاردار نداشتیم، اما امروز پهبادهای فوق مدرن داریم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام قوامی، رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، در نشستی با عنوان "نقش حوزه های علمیه خواهران در تمدن اسلامی" در جمع مدیران، معاونین، اساتید و دانش آموختگان منتخب مدارس علمیه استان مازندران با اشاره به آیه ۳۵ سوره احزاب، اظهار کرد: مردان و زنانی که زیاد یاد خدا می‌کنند، بر همه آنها مغفرت و پاداشی بزرگ مهیا ساخته است، این آیه، آیه همدوشی زن و مرد در تحقق اهداف اسلام، حیات طیبه، تمدن نوین اسلام، اهداف انقلاب اسلامی، نظام انقلابی، قدرت اسلامی است، سوال اینجا است که نیمی از جمعیت، بانوان هستند، آیا در تمدن اسلامی نقشی دارند یا خیر؟ این آیه میفرماید همه با هم، زن و مرد در پیشگاه خداوند از نظر قرب و منزلت یکسان هستند، انسان های فاضل امام می شوند، و قانون را پیاده می کنند.

وی ادامه داد: در نظام شایستگی، وقتی می خواهند فرد کاملی را بسنجند، شاخص های متعدد را بررسی می کنند، تا شخصی صالح و شایسته را معرفی کنند، سوره احزاب، بیشتر در مورد بانوان است؛ زنان شاخص و مقامات بیشتر دیده می شوند، پس اگر کار خوب انجام دهند ۲ ثواب می برند و اگر لغزش داشته باشند ۲ مجازات دارند، زیرا کسی که غنیمت بیشتری می برد غرامت بیشتری نیز خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تاکید کرد: نیمی از جامعه زنان هستند، باید دید اسلام به عنوان دین جدید، چه نقشی به بانوان می دهد، خطاب قرآن فقط به زنان پیامبر، فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، حضرت خدیجه(سلام الله علیها) و ... نیست، بلکه خطاب آن، همه بانوان هستند، اولین جمعی که در اسلام به عنوان جماعت تشکیل شد، یک خانم در آن حضور دارد، چه زمانی ارزش این آیه مشخص می شود، زمانی که در جامعه تبعیض است و زنان ضعیفه و بدون مهارت های اجتماعی باشند.

وی گفت: انسان، زمانی کامل می شود که همه کمالات را در خود داشته باشد، نه فقط بعضی را، اسلام، ایمان، قنوت، صوم، صدقه و ... است، این یک منظومه است، معماران مدینه فاضله باید انسان های کاملی باشند، ما هر چه به ظهور نزدیک تر می شویم کامل تر شده، و عقول کامل تر می شود، ما عقلمان کامل شد که انقلاب کردیم، و قبلی ها نمی توانستند انقلاب کنند.

حجت الاسلام قوامی افزود: نقش حوزه علمیه خواهران، همین اسلام و ایمان است، دشمن به اسلام، ایمان، تقوا و اخلاق حمله کرده، ما باید جهاد کنیم، جهاد هم قرار گاه می خواهد، از دیگاه مقام معظم رهبری خطاهای گام اول باید در گام دوم برطرف شود، ما تجدید نظر طلب نیستیم بلکه انعطاف داریم.

وی بیان کرد: حوزه مادر انقلاب است و نظارت و حمایت می کند، همه انقلاب ها مرده اند جر انقلاب ما، چون رهبرش که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، همیشه زنده است و نواب آن عوض شده اند، ما باید به طور عملی از نظریه این انقلاب دفاع ابدی کنیم، انقلاب مانند خونی در رگ های نظام است اگر انقلاب نباشد، نظامی نخواهد بود، لذا رهبر ما رهبر انقلاب است، انقلاب مظلوم ما از نقطه صفر شروع شد، ما روزی سیم خاردار نداشتیم، اما امروز پهبادهای فوق مدرن داریم، انقلاب  حرارت و انرژی تولید کرد و موتور پیشرفت حرکت این قطار شد، ما انقلابی هستیم و انقلابی می مانیم و انقلابمان را صادر میکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: حوزه اصل نظام و نمی شود انقلاب را از حوزه جدا کرد، حوزه در ۷ فصل، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی در روابط خارجی و مرزبندی با دشمن (که همان جهاد کبیر است) و سبک زندگی نقش دارد.

وی تاکید کرد: شادی، آرامش، امید و رضایت را در حوزه و بعد در جامعه گسترش دهید؛ اقتصاد اسلامی، اشتغال خانگی و دورکاری را ترویج دهید، تعلیم اقتصاد خانواده، تدبیر منزل، رعایت اصل عدم اختلاط، منع تعرض به بانوان، اصلاح الگوی مصرف را در میان خانواده ایرانی نهادینه کنید، دفاع از حقوق بانوان، تبیین و تسریع شعار زن زندگی و آزادی، منع از بحران هویت در نسل جوان، نقش آفرینی در مجامع و جوامع بین المللی کنیم، ارتباط با زنان تاثیر گذار جهان، تقویت غیرت در همسران و فرزندان و شاگردان، دشمن شناسی و دور کردن جامعه از مصرف گرایی، مد و لباس، جهاد فرزندآوری و خانه داری و ... از بخش های این ۷ سرفصل است که از وظایف حوزه علمیه بوده که باید روی آن مطالعه انجام بگیرد و به جامعه ارائه بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha