امروز جهاد بانوان، حفظ و ترویج حجاب و رفع شبهات جامعه است

امام جمعه نوشهر گفت: امروز جهاد برای شما خانم ها، حفظ و ترویج حجاب و رفع شبهات جامعه در این مسیر است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام محمود مشایخ، امام جمعه نوشهر، در نشستی با عنوان نقش حوزه های علمیه در تمدن اسلامی، در جمع مدیران، معاونین، اساتید و دانش آموختگان منتخب مدارس علمیه خواهران استان مازندران اظهار کرد: از دیدگاه حضرت امام تزکیه نفس از علم و حکمت بالاتر است در قرآن تزکیه مقدم بر تعلیم آمده‌ "یزکیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمه".

وی ادامه داد: همه اخلاق در رابطه‌ی انسان با انسان صحبت نمی‌کند، بلکه بخشی از آن در رابطه‌ی انسان با خودش هست و در رابطه با خودسازی صحبت میکند، پرگویی پرخوری و پر خوابی را بد می داند و بخشی هم در رابطه انسان با خدا و شکرگویی خداوند است؛ عبادت خداوند واجب بوده که باید دور از ریا باشد.

حجت الاسلام مشایخ افزود: بخشی از اخلاق در رابطه انسان با انسان است که با مردم مهربان باشید و در رابطه‌ با همسر، برخورد با فرزندان، برخورد با والدین و همسایه‌ها خوش‌رفتار باشید و ضوابطی در موجهه با دیگران رعایت کنید؛ ماه رمضان، ماه تمرین و خودسازی است در روایت آمده هر کس در ماه مبارک رمضان اخلاق خود را خوب کند و خودسازی داشته باشد، جواز عبور از صراط را گرفته است.

وی تاکید کرد: آیت‌الله مطهری می‌فرمود، همیشه در دعاهای خود حسن عاقبت، خیر دنیا و آخرت و ... طلب می‌کنیم، اما هیچ‌وقت دعا نمی‌کنیم خدایا از ما فلان چیز را بگیر؛ در حالی که ما به سلب محتاج تر هستیم.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: در علم اخلاق باید یک ظرف را تمیز کنید بعد در آن عسل بریزید، در ظرف کثیف نمی‌شود عسل ریخت؛ ظرف دل اول باید پاک شود و بعد زیور ما در آن قرار می‌گیرد؛  اول از خدا بخواهیم غرور، کبر، شک و تردید و دیگر رذائل اخلاقی را از ما گرفته شود تا در ما آمادگی کمالات فراهم بشود.

وی بیان کرد: سید علی قاضی طباطبایی، در رابطه با استفاده از سه ماه رجب، شعبان و رمضان که فصل عبادت است، دستوراتی دارند؛ اولین مرحله، توجه و تصور است، آنقدر غرق دنیا هستیم که متوجه گذر زمان نیستیم و آن را از دست می دهیم؛ واجبات را در بهترین وقت انجام بدهید.

وی تاکید کرد: امروز جهاد برای شما خانم ها، حفظ و ترویج حجاب و رفع شبهات جامعه در این مسیر است؛ امروز فرزندآوری و تربیت فرزند نیز برای شما جهاد است؛ هر کس به اندازه وجود خود مؤثر است؛ ناامید نباشید، چرا که هدف دشمن، ناامید کردن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha