پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: ۵۵% از ارتباطات مربوط به بخش غیرکلامی و زبان بدن است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای بهنود صدر، پژوهشگر مسائل اجتماعی، در کارگاهی با عنوان "مهارت های زبان بدن" در جمع طلاب و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری، ضمن تعریف انواع ارتباط کلامی و غیر کلامی و ایجاد انگیزه درراستای تقویت اهداف عالیه طلبگی و تقویت بنیه فرهنگی و تبلیغی اظهار کرد: تشخیص دروغگویی و صداقت هر فرد، تشخیص استرس، اضطراب، هیجان و ترس و تشخیص حس اشخاص نسبت به خود و پیشبینی موضع، رفتار و تصمیمات افراد از جمله نتایجی است که با یادگیری زبان بدن به دست میآید.
وی ادامه داد: کلمات و زبان عادی نمیتواند پاسخگوی ارتباط پیچیده افراد باشد، هر چقدر شخص زیبا و رسا از کلمات استفاده کند، این بدن او است که حرف میزند؛ تنها ۷% از ارتباطات کلامی است، ۳۸% از ارتباطات با عناصر آوایی مثل تن صدا و سرعت حرفزدن مربوط می شود و ۵۵% از ارتباطات مربوط به بخش غیرکلامی و زبان بدن است که به حالات چهره، وضعیت بدن و حرکات دست مربوط میشود.
پژوهشگر مسائل اجتماعی افزود: این یعنی کلمات در رتبه آخر اهمیت ارتباطی قرار دارند و حتی نوع گفتن کلمات از خود آنها نیز مهمتر است، شخص باید مدیریت پیام های غیرکلامی در برقراری ارتباط را یاد بگیرد تا بتواند به طور موثر با دیگران ارتباط بگیرد؛ اگر شخص تسلطی بر زبان بدن نداشته باشد، ممکن است کلام و زبان بدن او کاملا متفاوت عمل کند.
وی تصریح کرد: از این رو یادگیری مهارت زبان بدن به ویژه برای مبلغین که رسالت تبلیغ دین و تمایل به برقراری ارتباط موثر با دیگران در هر زمینهای را دارند امری لازم و ضروری است.
نظر شما