برگزاری آیین بزرگداشت مرحومه داودی؛ بانوی فرهیخته عرصه دین، دانش و فرهنگ در مسجدسلیمان

آیین بزرگداشت بانوی فرهیخته عرصه دین و دانش و فرهنگ، مرحومه فریده داودی در مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران از خوزستان، آیین بزرگداشت بانوی فرهیخته عرصه دین و دانش و فرهنگ، مرحومه فریده داودی با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، نماینده مجلس و رئیس مجلس فراکسیون زنان و خانواده، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران و عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده، طلاب، روحانیون، بسیجیان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت نفت مسجدسلیمان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه استان خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این بانوی فرهیخته در بخشی از سخنان خود با اشاره به توجه داشتن به دو نوع حوزه علمیه عنوان کرد :حوزه علمیه ظاهری به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد بلکه حوزه علمیه باطنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مطرح کرد: عمده مشکلات ما در جامعه امروزی فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر مرکز حوزه های علمیه خواهران نیز در ادامه ضمن پرداختن به جایگاه والای زن در قرآن و روایات اسلامی، عنوان کرد: با بررسی دیدگاه قرآن و روایات در بحث جایگاه زن در بدو پیدایش دین مبین این را در می یابیم اگر حمایت های مالی یک زن نبود معلوم نبود که سرنوشت پیامبر اکرم(ص) به کجا می رسید.

وی عنوان کرد: ما در مکتبی زندگی می کنیم که برای جایگاه و مقام زن ارزش والایی قائل است.

حجت السلام والمسلمین فاضل تصریح کرد: یکی از هنرهای سرکار خانم فریده داودی جمع کردن بین نقش های متفاوت بود چرا که یکی از مشکلات امروزی زن ها که موجب اختلال در نقش ها می شود جابه جایی آن هاست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد: امروزه نقشه های دشمن فراوان است؛ یکی از این موارد بی انگیزه کردن بانوان مسلمان است در حالی که این بانوی ارزشمند برای ما حجتی است که می توان به عنوان یک زن مسلمان در کشور اسلامی که اگر امکانات فراهم شود الگویی موفق باشد.

وی در ادامه افزود: در نقش اجتماعی و مدیریتی وی نیز به عنوان واحد تعلیم و تربیت همچنین اقدامات فرهنگی و تبلیغی با فرصتی که خداوند به وی عطا کرد شاگردان خوبی تحویل جامعه اسلامی داد؛ علاوه بر این در عین اشتغال، نسبت به خانه و فرزندان خود نیز بی تفاوت نبود و خانم داودی توانست این گونه بین نقش های گوناگون جمع کند.

خانم فریبا علاسوند، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران و عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در معرفی الگوی زن سوم، توضیح داد: اساس طرح الگوی زن سوم بر این است که زن علاوه بر خانه داری نقش اجتماعی و کنش های اجتماعی را دارد و منظور از خانه داری، خانه را داشتن است ضمن اینکه رهبران انقلاب اسلامی ما دنبال تحقق انسان هایی هستند که بخواهند این وظایف را ایفا کنند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و توانمندی های بانوی فرهیخته سرکار خانم داودی، مطرح کرد: وی مدیریت بحران های درونی انسان را داشت چرا که زنی که بتواند بحران های عاطفی را مدیریت کند بهترین آدم برای حوزه های مدیریت اجتماعی است.

خانم علاسوند با اشاره به این مطلب که مدیریت منابع انسانی یعنی شکوفاندن استعداد انسان های اطراف خود، تاکید کرد: این بانوی فرهیخته در عرصه مدیریت منابع انسانی توانمند بود و آنقدر غنی بود که از پیشرفت کسی هراس نداشت و لازمه کار با شخصیت های بزرگ کسب این ویژگی ارزشمند است که وی دارا بودند.

خانم قاسم پور، نماینده مجلس و رئیس مجلس فراکسیون زنان و خانواده نیز عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک راه سوم پیش پای زنان قرار داد؛ راهی ممتاز و متمایز از دو گفتمان تحجر و غرب گرا در موضوع زن.

وی افزود: انقلاب اسلامی با گفتمان جدید مسیرهایی هم پیش روی زنان باز کرد و به برکت آن منجر به حضور و رشد مؤثر زنان در عرصه های اجتماعی شد و سرکار خانم فریده داودی از جمله بانوانی است که این مسیر را طی کرد.

خانم قاسم پور تصریح کرد: در کنار این دستاوردها خلأ روایتگری از زنان برجسته نیز وجود دارد و همین مسئله منجر به انقطاع نسل نوجوان با این عناصر مؤثر جامعه شده است و اگر شخصی چون خانم داودی از رسانه ای شدن فاصله می گرفتند ما نیز در روایت غفلت کردیم.

برگزاری آیین بزرگداشت مرحومه داودی؛ بانوی فرهیخته عرصه دین، دانش و فرهنگ در مسجدسلیمان

برگزاری آیین بزرگداشت مرحومه داودی؛ بانوی فرهیخته عرصه دین، دانش و فرهنگ در مسجدسلیمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha