لزوم هدف گذاری در زندگی و تحصیل

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران در نشست دانش آموختگان منتخب، مدیران و جمعی از بانوان طلبه یزدی، به بررسی لزوم هدف گذاری در زندگی و تحصیل پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سیده مریم برقعی، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، در نشست دانش آموختگان منتخب، مدیران و جمعی از بانوان طلبه یزدی با تصریح به لزوم هدف گذاری در زندگی و تحصیل اظهار کرد: بزرگان انقلاب اسلامی با هدف گذاری گام های بزرگی برداشتند و هدف شهید مطهری زدودن جهالت و اندیشه های باطل از جامعه بود.

وی افزود: هدف شهید سردار سلیمانی تشکیل جبهه مقاومت در برابر اندیشه تکفیری و تروریستی داعش در منطقه بود و امروز شما نیز به عنوان یاران امام زمان(علیه السلام) باید به صورت هدفمند حرکت کنید و برای رسیدن به هدف خود، انگیزه و برنامه ریزی داشته باشید.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، با بیان این که یک مادر موفق شدن به راه و روش مشخص و برنامه ریزی نیاز دارد. تصریح کرد: به عنوان مثال اگر کسی به امور تربیتی در آینده زندگی خود می اندیشد، از همین الان برنامه ریزی کند. شروع کار از مهدکودک ها بسیار انتخاب خوبی است. صهیونیست ها برای تربیت نسل خود از مهدکودک ها شروع کردند.

خانم برقعی با بیان اینکه نسبت به داشته ها و توانایی هایی که خداوند به ما عطا فرموده است احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: در مقابل استعدادهایی که خداوند در وجود ما به ودیعه نهاده است، مسئول هستیم. باید برای اهداف الهی خود از این استعدادها استفاده کنیم. نیازهای جامعه را بشناسیم و در مسیر حرکت، چشم انداز داشته باشیم و هدف دراز مدتی را برای دست یافتن به آن چشم انداز تعیین کنیم.

وی با ارائه راهکارهای دستیابی به اهداف و آرمان ها تأکید کرد: از خواب و خوراک زیاد و مشغول شدن به تجملات و تشریفات و چشم و هم چشمی ها دوری کنید و تعلق و وابستگی به این مسائل نداشته باشید. این مسائل موجب اتلاف وقت شده و انسان را از توجه به اهداف مهم تر بازمی دارد و به مسائل مالی و مادی نیز در حد نیاز بیندیشید.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، توجه به خانواده، همسر و فرزندان در کنار تحصیل و کار را با اهمیت دانست و اظهار کرد: توجه به خانواده و همسر و فرزندان به معنای صرف وقت زیاد در خانه نیست بلکه به این معناست که تا جایی که نیاز است خانواده را در اولویت قرار دهید.

وی، به بانوان طلبه توصیه کرد: با همسرانتان قلباً یکی و همدل باشید، زیرا هدف اصلی زن در زندگی، راضی نگه داشتن همسر است. کودکان را از لحاظ محبت و عاطفه سیراب کنید. برخی از اوقات موبایل را کنار بگذارید و حین ارتباط با کودک به موبایل مشغول نباشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha