وظیفه طلاب امور دینی علم آموزی،  تبلیغ و حفظ دین است

حجت الاسلام علایی نژاد، علم آموزی وآشنایی با موضوعات مختلف فقهی، تبلیغ و حفظ دین را از وظایف طلاب علوم دینی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام امیر بهاءالدین علایی نژاد استاد اخلاق و کارشناس مسائل فقهی و روز گذشته در جمع  اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به شناخت اهل بیت(علیهم السلام) گفت: معرفت یافتن نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) یک فریضه واجب است و شناختن آنها مثل روحی است که به بدن جان می‌بخشد و طلاب باید در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای شناختن  هر امام  باید آیات و روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه دیگر (علیهم السلام)  را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

حجت الاسلام  علایی نژاد اظهار کرد: هر انسان مومنی علاوه بر ارتباط با خدا، با دیگران نیز رابطه دارد و ائمه (علیهم السلام) در توصیه های خود به تعامل پسندیده با سایر افراد جامعه را توصیه می‌کردند و امام حسن(علیه السلام) در کلام خود بهترین نیکویی‌ها را خلق نیکو معرفی کرده است .

استاد حوزه در ادامه به مباحث موضوع شناسی احکام فقهی اشاره و بیان کرد:  طلاب در کنار علم آموزی و تحقیق و پژوهش، وظیفه تبلیغ و حفظ کیان اسلام را بر عهده دارند و  یکی از این مسیر ها بدست آوردن احکام و فقه می‌باشد.

وی تشریح کرد: آشنایی با فقه استدلالی ، مطالعه رساله مراجع تقلید، مطالعه کتب استدلالی و در نهایت خواندن فقه تخصصی از مراحل آشنایی با موضوعات فقهی است.

وی در پایان با اشاره به لزوم ورود بانوان طلبه در مباحث فقهی خاطر نشان کرد: آشنایی با موضوعات مختلف فقهی راهی برای پاسخگویی به مسائل شرعی است و در این زمینه روش‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و بیان احکام شرعی برای طلاب ضروری است.

وظیفه طلاب امور دینی علم آموزی،  تبلیغ و حفظ دین است

وظیفه طلاب امور دینی علم آموزی،  تبلیغ و حفظ دین است

وظیفه طلاب امور دینی علم آموزی،  تبلیغ و حفظ دین است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha