نقش زنان در انسان سازی و ارتقای فرهنگ جامعه انکار ناپذیر است

استاد مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر گفت: در یک نگاه کلی زنان درمسیر تربیت انسان سازی و ارتقای فرهنگ جامعه نقش مهم و حائز اهمیتی دارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم الهه فلاح در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه  سلامت، ابعاد مختلفی از جمله  سلامت روحی، جسمی، اجتماعی، معنوی و اخلاقی دارد، اظهار داشت: زنان جامعه در ایجاد تمامی این ابعاد می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: یک زن با داشتن روحیه نشاط و رعایت نکات کوچک تربیتی می تواند اعضای خانواده را در یک سطحی از سلامت روانی خوب قرار دهد و محیط خانه را از تنش دور کند و همین زن می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه داشته باشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه افراد سالم، جامعه سالم را می سازند، افزود:  افراد سالم افرادی هستند که تربیت درستی شده اند و به یک عزت نفس و احساس ارزشمندی رسیده اند و به قول شهید مطهری(رحمه الله علیه) دارای وحدت شخصیت هستند و اگر این افراد نباشند ما جامعه بیماری خواهیم داشت  وجامعه مستقل، دانا، ارزشمند و سخت کوش را قطعا خانواده هایی که چنین صفاتی داشته باشند شکل می دهند و محور این خانواده ها زن و نقش مادری است.

وی با اشاره به اینکه حفظ عفت و پاکدامنی زنان اصل مهمی  در ایجاد سلامت و سعادت جامعه بشری است تصریح کرد: با یک نگاه دیگر به زنان جامعه می توان گفت زنان جامعه با حضور عفیفانه خود می توانند به سلامت روانی جامعه کمک شایانی کنند.

خانم فلاح در پایان یادآور شد: زنان با رعایت حیا، رعایت یکسری از ضوابط و نوع پوشش می توانند نگاه جنسیتی را از خود دور کنند و بستر جامعه را به سمتی سوق دهند که زمینه را برای رشد و پویایی جامعه فراهم کنند و افرادجامعه را از قرار گرفتن در مسیر انحراف و فساد دور کنند به همین دلیل زنان نقش مهمی در سلامت اخلاقی و روانی جامعه دارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha