وظایف طلاب در تحقق شعار سال 1402، در اردکان بررسی شد

طی برگزاری نشست علمی- پژوهشی باغ حضور خواهران حوزوی اردکانی ، وظایف طلاب در تحقق شعار سال 1402، بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران،  نشست علمی-پژوهشی با موضوع « وظایف طلاب در تحقق شعار سال 1402 » با حضور حجت الاسلام خادم الحسینی، استاد حوزه، در جمع اساتید و طلاب مدرسه  علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

 در این نشست حجت الاسلام خادم الحسینی دربارۀ شعار سال 1402 «رشد تولید- مهار تورم»  به تبیین تاریخچه فعالیتهای اقتصادی امامان معصوم پرداخت و بیان کرد: اهل بیت(علیهم السلام) دارای وضعیت مالی خوبی بودند و در تاریخ آمده که امامان از جمله امام حسن(علیه السلام) چندین بار کل دارایی خود را به فقرا بخشیدند و آنها تولیدات، حفر چاه های آب، کاشت نخلستان و... داشتند و از جمله فعالیت های اقتصادی ائمه اطهار،  تجارت بود که با تجارت خود می توانستند اموال زیادی را کسب کنند.

وی اضافه کرد: دین باید پشتوانه اقتصادی قوی داشته باشد. در آغاز اسلام ثروت حضرت خدیجه(سلام الله علیها) بنیه اقتصادی خوبی برای نشر اسلام بود و در زمانه حاضر نیز  باید طلاب گره گشایی دنیایی مردم را بکنند .

وی ادامه داد: چندین سال است که رهبر معطم انقلاب(مدظله العالی)، جهاد اقتصادی را تاکید دارند و طلاب وظیفه دارند  در مسیر این جهاد کوشا باشند .

حجت الاسلام خادم الحسینی بیان کرد: در چرخه اقتصادی مراحلی است که شامل مواد خام معدنی، مواد اولیه، کارخانه، تولید محصول، توزیع و پخش محصول می شود؛  شبکه توزیع  محصول خیلی مهم است و طلاب می توانند در این قسمت نقش آفرینی کنند.

وی افزود: تجارت جهادی یعنی با داشتن محصول و مشتری ، محصول را به پول تبدیل کرد و تبدیل پول با مذاکره انجام می شود و مهار تورم با همین تجارت توزیع  صورت می‌گیرد و هرکسی می توانند با امکانات خود این کار را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha