مردم انتظار دارند قم شهری معنوی و روحانی باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می گردد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیداررئیس دادگستری قم، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعۀ قضایی کشور، قم را شهری متمایز و متعلق به جهان اسلام و تشیع دانسته و گفتند: مردم انتظار دارند که قم شهری معنوی و روحانی باشد و چنانچه مفسده ای در آن رخ دهد، اهمیت بیشتری دارد.

ایشان ریشه یابی جرایم و حوادث را از وظایف دادگستری برشمرده و تأکید کردند: ریشه یابی حوادث سبب می شود که از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. پرونده ای که منجر به صدور حکم می شود باید علل و منشأ آن بررسی گردد.

معظم له از جمله علل حوادث و جرایم در کشور را مشکلات اقتصادی ذکر کرده و افزودند: سرچشمۀ مواد مخدّر، فحشا، سرقت و بسیاری دیگر از جرایم مشکلات اقتصادی است. باید مدام پیامدهای مشکلات اقتصادی به مسئولین تذکر داده شود تا نسبت به حل آن اقدام کنند و هر اندازه که مشکلات اقتصادی کم شود و مردم بتوانند یک زندگی سالم داشته باشند، به همان نسبت جرائم نیز کم می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: بعضی کارهای نامشروع تحت عنوان فعالیت های اقتصادی سالم مثل مضاربه صورت می گیرد که چیزی جز رباخواری نیست. پول های مردم را با وعدۀ سودهای بالا می گیرند و در آخر با انبوهی از مال های مردم متواری می شوند. البته باید مردم را نسبت به خطرات این گونه سرمایه گذاری ها آگاه کرد که دچار طمع نشده و تسلیم این گونه افراد نشوند و دستگاه قضایی هم موظف است که جلوی فعالیت این گونه مؤسسات و افراد را بگیرد.

ایشان یادآور شدند: اگر مسئولین کار را جدی بگیرند، کارمندان سطوح میانی و پایینی نیز جدی خواهند بود و خیلی از مشکلات مردم به آسانی حل می گردد. مسئولین و کارمندان باید نسبت به حل مشکلات ارباب رجوع دلسوزی نمایند.

ایشان در پایان خطاب به رئیس دادگستری استان قم، حل مشکلات مردم را عبادت دانسته و فرمودند: إن شاءالله با دلسوزی، مشکلات مردم را پیگیری می کنید و ما هم برای موفقیت شما دعا می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha