دعوت الهی و تربیت معنوی از دیدگاه اسلام مهمترین رسالت یک معلم و مربی است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س)میناب گفت: معلم به تعبیر حضرت امام راحل(ره ) شغل انبیا و رسالتی بزرگ والهی به شمار می رود که بر دوش اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سیده فوزیه موسوی ضمن گرامی‌داشت روز معلم با بیان اینکه در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است، تصریح کرد: دعوت الهی و تربیت معنوی از دیدگاه اسلام مهمترین رسالت یک معلم و مربی است.

وی خاطر نشان کرد: معلمان می‌توانند معلم دین و پرورش دهنده‌ی اخلاق دانش‌آموزان باشند، نباید از این مسئله غفلت کنند چرا که تربیت کردن هم جزو کار آن‌هاست و چه بهتر که با نفوذ معلمی، با تاثیر روحی معلم بر متعلم یک نقطه‌ی روشن و نورانی در قلب دانش آموز باقی بگذارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) بناب با بیان اینکه معلم باید علاوه بر نقش تربیتی و پرورشی که در مدارس انجام می دهد تاکید کرد: معلم الگودهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قراردهد تا تماس نزدیک بین معلم و دانش آموز و نفوذی که معلم بر دانش آموز دارد نقش مهمی در علامت فکری و روانی دانش‌آموزان ایفا کرده و ممکن است به شیوه‌های گوناگون مثل تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات همانند سازی بروز کند.

وی اظهار داشت: قطعا دراین میان نشستن بر کرسی استادی در همه مراکز تعلیم و تربیت با وجود وظایف مشترک و اختصاصی هر یک از این مراکز، توفیقی مضاعف بوده که شأنیتی ویژه و خاص دارد و البته وظایف سنگین‌تری راهم به دنبال دارد.

خانم موسوی در پایان اذعان داشت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای تعلیم و تربیت و فرارسیدن روز معلم و استاد را به همه فرهیختگان این عرصه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha