معلمی هنر ذوق و توانمندی است 

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش گفت : معلمی، هنر ذوق و توانمندی‌ است که خداوند این ویژگی خود را در آیات ابتدایی سوره علق بر پیامبر نازل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران وحیده عامری ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت معلم بیان کرد: انبیاء نیز که به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) معلمین بزرگ‌اند، همیشه در تلاش بودند تا با فداکاری و از خود گذشتگی، انسان‌های زمان خویش را ، به سمت نور هدایت کنند و واسطه‌ای بر دعای" اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اکرمنی بنور الفهم" باشند. 

 عامری افزود: بنابراین معلمی نه تنها شغل بلکه هدیه‌ای الهی‌ست که روزی آن‌ها گردیده تا منبع نور و هدایت باشند، مقام معلمی آنچنان مرتبه‌ای دارد که حضرت علی (ع) می‌فرمایند"به احترام پدر و معلمت از جای برخیز، هرچند فرمان روا باشی".

 وی تصریح کرد: معلمین و اساتید عزیز که با مهربانی و صبوری، برنامه‌ریزی مدون، به کار بستن اصول روان‌شناختی و روان‌شناسی، ایجاد انگیزه در طلاب و دانشجو و دانش‌آموز که آن‌ها را مترصد آموختن می‌کنند، تقویت ایمان و پرهیزکاری تعلیم دیدگان در کنار آموزش موجب تربیت نیروهایی مفید و اثرگذار شده و با فداکاری در ساختن جامعه‌ای فعال و سالم، موثرترین نقش را ایفا می‌کنند و بسیار مورد تکریم هستند. 

 وی در پایان خاطر نشان کرد: این روز را که همزمان با سالروز شهادت استاد بزرگ، شهید مرتضی مطهری، اسوه‌ی ناب اخلاق، تعلیم، تربیت و اندیشه‌ی ناب اسلامی، به نام روز معلم نام گرفته را خدمت اساتید و معلمین گرامی تبریک گفته و توفیقات روزافزونشان را از درگاه حضرت حق باری تعالی مسألت داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha