بهترین باقیات و صالحات برای اساتید، آموزش دروس به شاگردان است

استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: بهترین باقیات و صالحات برای اساتید و معلمان، دروسی است که به شاگردان خود آموزش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مراسم بزرگداشت مقام استاد همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری روز گذشته با حضور خانم وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

خانم آشتیانی از اساتید حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در این مراسم اظهار داشت: مقام معلّم والاست و اولین معلم خداوند است و قرآن را هم واعظ معرفی کرده است.

وی خطاب به طلاب، گفت: انبیاء و اولیاء، معلم بشریت بودند تا نوبت به علما رسید و اینگونه اسلام را به جهان نشان دادند و معرفی کردند.

آشتیانی تصریح کرد: بهترین باقیات و صالحات برای اساتید و معلمان، دروسی است که به شاگردان خود آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند: "خداوند مورد رحمت قرار دهد کسی را که امر ما را احیا کند، علوم ما را بیاموزد و به مردم تعلیم دهد"، یادآور شد: در این روایت اهمیت عمل صالح و ثبت و ضبط اعمال در نامه عمل انسان به خوبی مشخص است.

در ادامه جلسه، برنامه‌های کانون نورالثقلین شهید کبیری که شامل مسابقه قرانی و مسابقه فرهنگی بود اجرا و به برگزیدگان در هر بخش جوایزی تقدیم و از اساتید این مدرسه نیز قدردانی شد.

بهترین باقیات و صالحات برای اساتید، آموزش دروس به شاگردان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha