تعلیم و تعلّم همراه با تزکیه ثمربخش و با برکت خواهد بود

معاون فرهنگی مدرسه ‌علمیه‌ خواهران شهیدمطهری(رحمه الله علیه)گفت: تعلیم و تعلّم همراه با تزکیه ثمربخش و با برکت خواهد بود و تزکیه اهرم پیشرفت طلاب و از عناصر و نشانه‌های آداب طلاب است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه‌ خواهران، مریم‌ مینویی در نشست اخلاقی و معرفتی به مناسبت سال‌روز بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: اولین و بهترین مربی، خداوند سبحان و بعد از آن پیامبران و ائمه معصومین(علیهم السلام) هستند.

وی گفت: شهید مطهری(رحمه الله علیه) بارزترین و موفق‌ترین متفکران عصر خود بودند که با انحرافات زمانه مبارزه کرده و الگوی خوبی برای همه فعالان فرهنگی و معلمان جامعه هستند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران شهیدمطهری(ره) گفت: شاکله وجودی هر انسانی از دو بَعد جسمانی و روحانی تشکیل شده است، که برای درمان بعد جسمانی و فیزیکی می‌توان از پزشکان غیرشیعه هم بهره برد ولی در خصوص بَعد روحانی به هیچ‌ وجه نمی‎توان از مشاوران غیراسلامی استفاده کرد و این نشان دهنده‌ حساسیت موضوع است و نقش مهم طلاب به عنوان مشاور مذهبی و پزشک بعد روحانی انسان‌ها در این جا مشخص می‌شود.

وی اذعان کرد: تعلیم و تعلّم همراه با تزکیه ثمربخش و با برکت خواهد بود و تزکیه اهرم پیشرفت طلاب و از عناصر و نشانه‌های آداب طلاب می‌باشد و همه طلاب در اخلاقیات و عَرفیات نیازمند استاد هستند و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، نمی‌بایست خودش را بی‌نیاز از استاد بداند.

مینویی در پایان خاطر نشان کرد: شاگرد در مقابل استاد باید مواردی را مانند آداب نشستن، سخن گفتن، حضور به موقع در کلاس و غیره رعایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha