اصلی ترین رسالت طلاب، خدمت به دین، هدایت مردم و جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وجود معاونت تبلیغ در حوزه های علمیه خواهران، درمواجهه با مستمعین و مخاطب‌یابی به عنوان یک ضرورت اصلی است، مستمعان به عنوان مهم ترین رکن در جامعه هستند که طلاب باید با برنامه ریزی دقیق برای آنها نقش آفرینی کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت بزرگداشت روز معلم و تقدیر از زحمات کادر و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری و مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به فرازی از دعای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: حضرت از سه طیف در حوزه علم، تعلیم و تربیت به نام‌های عالمان، متعلمان و مستمعان نام می‌برند.

وی افزود: تاثیر عالمان در دنیا تنها با زهد و پارسایی و بی رغبتی به دنیا ممکن است و برای متعلمان رغبت، تلاش و اشتیاق به علم را آرزو کردند،که طلاب حوزه های علمیه باید شوق، انگیزه و عشق قلبی به علم داشته باشند تا بتوانند در جامعه مثمر ثمر باشند، مستمعین هم باید پیروی کنند و هم نصیحت‌ و موعظه پذیر باشند.

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان کرد: عالمان با دو دسته مخاطب مانند متعلمان و مستمعان مواجه هستند، طلاب برای ایفای نقش برای هر دو دسته، در زمینه تدریس و تبیین سخنوری خودشان را آماده کنند.

وی همچنین به ضرورت وجود معاونت تبلیغ در حوزه های علمیه خواهران در مواجهه با مستمعین و مخاطب‌یابی اشاره کرد و گفت: مستمعان به عنوان مهم ترین رکن در جامعه هستند که طلاب باید با برنامه­ریزی دقیق برای آنها نقش آفرینی کنند. 

 حجت الاسلام لائینی در ادامه بیان کرد: طرح امین فرصتی مناسب برای تبلیغ دین توسط طلاب در مدارس و ارتباط بیشتر با آموزش و پرورش است؛ ولی مهم تر از دانش آموزان، معلمان هستند، زیرا که رسالت و اهداف تربیتی معلم  باید با الگو گیری از رسولان الهی در جامعه محقق گردد و اگر معلمی ناباب در مسیر تعلیم و تعلم قرار گیرد نقش آفرینی و تلاش طلبه در مسیر هدایت دانش آموزان خنثی می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش به معلمان باید از ظرفیت طلاب دوره دیده استفاده کرد، در کنار طرح امین، طرح دیگری در رابطه با معلمان مدارس جهت ارتقای مبانی اعتقادی، اخلاقی و معرفتی و غیره اجرا کنید تا شاهد تعامل بیشتر با آموزش و پرورش باشید که لازمه‌اش جهاد تبیین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha