مبلغان به تناسب تبلیغ با پیام و موقعیت زمانی و مکانی آن توجه کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: تناسب تبلیغ با پیام و موقعیت زمانی و مکانی آن، باید همواره مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد، از این جهت است که معجزات انبیای الهی(علیهم‌السلام) نیز با هم تفاوت داشته و مناسب موقعیت زمانی و مکانی و مخاطب ایشان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، سیده نفیسه حسینی واعظ در همایش 250 نفر از مبلغات استان گلستان که همکاری و مشارکت موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان و مدیریت استان گلستان برگزار شد، دین مبین اسلام را آیینی «جهانی» و «جاودانه» خواند و بیان کرد: دین اسلام آمده تا رابطه بین «خدا»، «انسان» و «جهان» را تبیین و تنظیم کند.

وی اضافه کرد: چنین دینی برای تحقق ویژگی‌هایی که از «خاتمیت» آن برخاسته، باید ماهیت تبلیغی نیز داشته باشد و از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش خود بهره ببرد تا مفاهیم و پیام‌های آسمانی آن به همه انسان‌ها برای همیشه و در همه جا برسد و اتمام حجت محقق گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: تناسب تبلیغ با پیام و موقعیت زمانی و مکانی آن، باید همواره مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد، از این جهت است که معجزات انبیای الهی(علیهم‌السلام) نیز با هم تفاوت داشته و مناسب موقعیت زمانی و مکانی و مخاطب ایشان بوده است.

حسینی واعظ با توصیه بر بهره‌گیری از تمام توان برای یک تبلیغ موفق، گفت: سیره پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) گویای این حقیقت است که آنان نیز برای ترویج اسلام و تعمیم ارزش‌های الهی از تمام ابزارها، قالب‌ها و شیوه‌های تبلیغی در چارچوپ دستورات شرعی بهره گرفته و از ارتباطات «گفتاری»، «نوشتاری» و حتی «دیداری» به خوبی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: اسلام برای توانمندکردن جامعه اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمن، دستوراتی مبنی بر شناخت دشمن و یادگیری شگردهای آنان جهت خنثی‌سازی آثار مخرب فرهنگی داده است و تعلیم و تعلم برخی از فنون را لازم می‌داند.

استاد حوزه به احادیثی از امام صادق(علیه‌السلام) پیرامون علم‌آموزی اشاره کرد و افزود: در اندیشه حضرت هر فردی که برای خداوند علم بیاموزد و بدان عمل کند، در مقام‌های بلندِ آسمانها او را عظیم می‌خوانند.

استاد حوزه در ادامه ضمن بیان توصیه‌هایی، بر توجه مدیران و معاونین به اجرای برنامه 5 ساله تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha