کد خبر: 130104
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
برگزاری دوره مقدماتی آموزش روایتگری

مسئول واحد روایتگری مدرسه علمیه کوثر تویسرکان از برگزاری دوره مقدماتی آموزش روایتگری در این مدرسه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مریم عبدالمالکی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مقدماتی  روایتگری در این مدرسه گفت:  این دوره آموزشی در قالب ۷ جلسه تئوری و ۳ جلسه کارگاهی و در ۱۰ جلسه یک ساعت و نیمه در حال برگزاری می‌باشد .

وی خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده طلاب و مبلغین مستعد و علاقه‌مندی هستند که پس‌از تست اولیه وارد عرصه آموزش روایتگری شدند .

مسئول واحد روایتگری مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در ادامه بیان داشت: پس‌از گذشت ۸ سال از فعالیت گروه در عرصه‌ی روایتگری این هنر و روش تبلیغی که با ابزار رسانه‌ای و به‌روز همراه است ، نه‌تنها در میان بانوان بلکه در میان دانش‌آموزان مدارس از استقبال و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

وی همچنین به سرفصل‌های آموزشی در این دوره اشاره و اذعان داشت: سرفصل‌های آموزشی شامل تعاریف و اصطلاحات روایتگری، سواد روایت،اهداف روایت،آسیب شناسی روایت،عوامل تاثیر گذار در تهیه محتوا، منبع شناسی روایتگری، مقتل شناسی، تولید محتوا و مهارت‌های چندگانه جذب مخاطب و... می‌باشد.

عبدالمالکی با تاکید برسوابق و توانمندیهای مدرس دوره آموزشی گروه سوم که از ممتازین علمی،اخلاقی و تبلیغی مدرسه میباشند، گفت: مدرس دوره 7 سال سابقه مهارت افزایی عمومی و تخصصی در عرصه روایت و همچنین سابقه کارورزی در برخی مدارس و جامعه الزهرا را دارد، علاوه بر آن سابقه اجرای دهها جلسه روایت در مناسبات مختلف شهرستانی ، استانی ،خارج از استان و سه سال حضور هدفمند و اثرگذار در مسیر پیاده روی اربعین و شهرهای نجف و کربلا را دارد.

وی در ادامه به اهداف برنامه اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف آموزش روایتگری فراهم کردن روش‌های جدید و نو در تبلیغ و زمینه تبیین سبک ، سیره و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام با زبان هنر و ابزار رسانه‌ای می‌باشد ، که اصلی ترین وجه تمایز با سایر روش‌های تبلیغی علی‌الخصوص تبلیغ سنتی می‌باشد.

 مسئول واحد روایتگری مدرسه علمیه کوثر تویسرکان با اشاره به اینکه در مدرسه تاکنون ۳ دوره آموزشی با حضور ۵۰ نفر از مبلغین در قالب روایت،خطبه خوانی،کار با کودک و نوجوان و در عرصه های روایتگری اربعین،عاشورا،فاطمیه،غدیر،مهدویت برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت تربیت مبلغین متخصص در عرصه روایتگری و با هدف شناسایی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی مبلغین و فراهم کردن روش‌ها و زمینه تبیین سیره اهل‌بیت برای جامعه دوره‌های آموزش برگزار شده‌است .

وی در پایان تحقیق ،محتوا نویسی ، تهیه کتب مرجع و مورد نیاز را از دیگر برنامه‌های روایتگری برشمرد و افزود: از مزایای دیگر برگزاری این دوره‌ها ، معرفی راویان برتر جهت اعزام به پایگاه‌ها، هیئات مذهبی، ارگان‌های دولتی و غیردولتی و غیره جهت اجرا  در شهرستان و از همه مهم‌تر تبلیغ اربعین در داخل و خارج از کشور می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha