لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه/ تدوین پیوست نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم حضور زنان کنشگر در فضای مجازی و رسانه، گفت: این پیوست نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف مثلا در همین مقوله عفاف و حجاب انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت رسانه در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: اساسا طلبگی ریشه در عمل رسانه‌ای به اقتضای زمان و مکانش برای رساندن پیام فریبا و جانفزای مکتب اهل بیت(ع) و اسلام عزیز را دارد.

وی رسانه و تبلیغ و طلبگی را غیر قابل تفکیک دانست و افزود: رسالت طلبگی و رسانه قابل تفکیک و جدایی نبوده و این جنس خدمات دینی، هدایتگری و دستگیری، راهنمایی و راهبری و اقامه دین در جامعه قاعدتا بدون کنشگری رسانه‌ای شدنی نیست و بعید میدانم طلبه‌ای در سپهر عمل و اقدام خودش این را به نحوی ندیده باشد.

رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کنشگری رسانه‌ای گاهی اوقات در سطح فعالیت جامعه آموزشی است، گاهی اوقات سطح فعالیت در خانواده و فامیل است و گاهی اثرگذار ملی و بین المللی می‌شویم، باید بدانیم هر چه دامنه تأثیر گسترده‌تر ولایه‌های وجودی انسان مخاطب درگیرتر شود قطعا بهتر تأثیرگذار است.

وی در ادامه به فعالیت رسانه‌ای حوزه زنان اشاره کرد وگفت: ما در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه زنان به معنای واقعی دچار یک تأخر جدی هستیم؛ ما چندان تشکل‌های فعال کنشگر ملی و بین المللی فعال در حوزه زنان از جنس بانوان نداریم، منظورم این نیست که صفر است ولی قطعا فاصله معناداری با وضعیت مطلوب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین برته تأکید کرد: باید این خلاء رسانه‌ای بانوان پر شود و با توجه به اهمیت فعالیت در فضای مجازی و رسانه در گام نخست باید این باور ایجاد شود که فضای مجازی صرفا آسیب نبوده و ما باید مجهز به زیرساخت‌های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) بشویم.

وی نبود زیرساخت‌های کافی و لازم را مورد توجه دوباره قرار داد و بیان کرد: در حال حاضر ما در یک فرهنگ متخاصم کنشگری می‌کنیم و با آسیب‌های زیادی مواجه هستیم و در تلاشیم با یک جهش ژنتیک فرهنگی بهینه، افق‌های جدیدی را باز کنیم و تا امروز نیز دیر شروع کرده‌ایم.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه به ظرفیت‌های فضای مجازی برای بهره بردن در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله و به فضل خدا برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم چند قدم جلوتر برویم و به این رسالت تقرب پیدا کنیم که یکی از این برنامه‌ها پیوست‌نگاری است.

وی خاطرنشان کرد: این پیوست‌نگاری با رویکرد زنانه در عرصه رسانه و در موضوعات مختلف با حل چالش‌های امروز جامعه، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف مثلا در همین مقوله عفاف وحجاب انجام شده و محضر مبلغین محترم پیوست کردیم که برشی از اقدام از منظر رسانه برای کاستن آسیب‌های موجود در عرصه حجاب و عفاف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha