حضور یک زن، به معنی حضور چندین نیرو است

کارشناس مذهبی گفت: حضور یک زن، یعنی حضور چندین نیرو، چرا که یک مرد تنها خودش در صحنه مبارزه و دگرگونی جامعه شرکت می کند، اما زن به همراه خود، خانواده را نیز به صحنه می آورد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، راضیه میرزا دباغ، کارشناس مذهبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به مناسبت آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مادر بنده، خانم مرضیه دباغ، بانوی انقلابی و یک شیرزن بود، با کار کردن در ابعاد شخصیتی خود توانست اعتماد رهبر سیاسی جامعه را آنچنان به خود جلب کند که یکی از سفیران هدایت و پیام آور وحدانیت و اسلامیت به سرزمین کفر و کمونیست شد.

وی ادامه داد: بخش دوم زندگی مادر، مربوط به دوران پس از انقلاب است؛ بعد از  ورود ایشان به ایران، به دستور امام(رحمة الله علیه)، یک هفته در کنار خانواده بودند و دوباره برای پیشبرد انقلابی که تازه به ثمر رسید و طبیعتا نیاز به مراقبت، هرس، آبیاری و بازپروری داشت، دست به زانو زدند.

دباغ بیان کرد: مادر در اکثر فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، به صورت بلند مدت و کوتاه مدت، حضور داشتند که از بین آنها می شود به آموزش و پرورش، سرپرست زندان زنان قصر تهران، 3 دوره نماینده مجلس و فرمانده سپاه همدان اشاره کرد، البته ایشان در روز آزاد سازی خرمشهر در سال 1363 به عنوان نیروی پشت جبهه فعالیت داشتند.

وی در پاسخ به نقش زنان در پیروزی و پیش‌برد انقلاب ابراز کرد:‌ حضور یک زن، یعنی حضور دو و چندین نیرو، چرا که یک مرد تنها خودش در صحنه مبارزه و دگرگونی جامعه شرکت می کند، اما زن به همراه خود، خانواده را نیز به صحنه می آورد، با تلاش ها، گفتگوها و تربیت اش باعث می‌شود جمعیت بیشتری به سوی انقلاب روانه شوند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد:‌ امام خمینی(رحمة الله علیه) در پاسخ به بسیاری از انقلابیون متعصب برای ممانعت از  حضور زن‌ها در تظاهرات و راهپیمائی ها، فرمودند، با حضور زنان، انقلاب به پیروزی می رسد؛ که نشان دهنده اهمیت و نقش جمعیت نسوان در پیروزی انقلاب از دیدگاه امام است، چرا که زن‌ها دارای شخصیت بالا هستند و باید از جانب اسلام، امامین و رهبران جامعه، به عنوان عنصری فعال معرفی شوند.

خانم دباغ  با اشاره به سر دادن  شعار زن زندگی آزادی، آزادی را آزادگی خواند و تاکید کرد: آزادی یعنی اعتقاد به هدف، دین برای ارتقای شخصیت زن و مرد، به آن‌ها دستور  می دهد که خود را از یوغ پستی های نفسانی و شهوانی برهانند، یعنی از توانایی‌های بالقوه‌ای که خداوند در وجود آن‌ها قرار داده استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ‌امیدوارم زنان جامعه با وظایف امروزشان آشنا شوند و در جهت رشد و تعالی خود و جامعه‌شان، قدم های بلند و محکمی بردارند؛ در کربلا، تا امام حسین(علیه السلام) به کربلا نرسیدند، جناب مسلم، رهبر آن جامعه بودند، بنابراین هنوز زیارت و درک حضور نصیب ما نشده، و امید داریم به درک و فهم ولی امروز جامعه مان نائل شویم تا با حمایت از ایشان و هدایت‌شان برای پذیرش جامعه مهدوی آماده شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha