لزوم توجه به مسئله فرزندآوری بانگاهی به آینده

مبلغ حوزه علمیه گفت: نوع نگاه به فرزندآوری، باید آینده نگری باشد، توجه به مشکلات حاکی از کم جمعیتی، مشکلات امروز ما را به چشم نمی آورد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم ناسک، در کارگاهی که با موضوع" ارزش‌های خانواده و فرزندپروری" با حضور طلاب و درموسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه(س) بندرعباس برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه پذیرفتن مشکلات طاقت فرسای امروز در برخی کشورهای پیشرفته وجود دارد، بیان کرد: پیشرفت های زیادی هم در این چند دهه بوجود آمده است.

وی ضمن بیان مراحل سالمندی، اذعان داشت: خطراتی در پی سالمند شدن جمعیت کشور وجود دارد اعم از: هزینه های نگهداری سالمند، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید، مهاجرت که منجر به کم شدن نیروی کار می شود، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور وجود دارد.

خانم ناسک در پایان گفت: روزی دهنده خداوند است و تربیت نیز روزی است که از جانب خدا به بنده می رسد اما بنده نیز باید برای خدا گام بردارد و به دنبال روزی معین شده از جانب پروردگار باشد.
اینکه فقط سخنی گفته شود، اصول عقاید بیان شود و تولید محتوا شود، لازم هست اما کافی نیست زیرا باید انسانی باشد تا این مسائل به او انتقال داده شود و بعد زمینه سازی برای ظهور ایجاد شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha