جوانی عامل قدرت و صلابت هر جامعه است

استاد مدرسه علمیه نرجسیه( س) رودان گفت: وقتی جامعه‌ای جوانی خود را از دست دهد یعنی یک عامل قدرت و صلابت خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه علمیه خواهران، آمنه جراره در نشست مجازی جمعیت که در پیام‌رسان ایتا و در روز ۳ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، بیان کرد: دلایل عمده اجرای سیاست کنترل کاهش جمعیت در گذشته، مرگ و میر مادران و کمبود امکانات کشور برای تامین نیازهای جمعیت کثیر جامعه بوده است. 

 وی ضمن تاکید برنامه‌های سیاست اعلام شده در سال ۱۳۶۷ افزود:  طبق این برنامه باید هر خانواده از نرخ باروری ۶/۴ نوزاد در سال ۱۳۶۷  به ازای هر زن در سن باروری به ۴ نوزاد در سال ۹۰ می رسید که این امر در سال 71 محقق شد.

 استاد مدرسه ضمن اشاره به اینکه خانواده‌های ۲ فرزندی را سطح جانشینی جمعیت می‌ گویند تصریح کرد: یعنی به ازای هر پدر و ماد  دو فرزند وجود دارد  که این دو فرزند جانشین پدر و مادر می‌شوند که وقتی پدر و مادر از دنیا می‌روند هر کدام برای خود یک جانشین خواهند داشت.

خانم جراره ضمن تاکید به نرخ باروری خاطر نشان کرد:  در سال‌های گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳درصد، در جهان اسلام ۴۰ درصد و در ایران۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر سبک زندگی مردم   ونوع نگاه به فرزند آوری تغییر کند ودر فرهنگ مردم فرزند بیشتر ارزش شود، خطر کاهش جمعیت از بین می‌رود همچنین در ادامه افزود:از راهکارهای افزایش جمعیت  تبلیغ چهره به چهره برای تغییر نگرش مردم به فرزند آوری، وآشنایی با جایگاه فرزند و فرزند آوری در اسلام، ازدواج به هنگام و واسطه گری در امر ازدواج است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha