بالاترین مرحله مهرورزی، محبت به انسان و هم نوع خود است

کارشناس مذهبی گفت: سه مرحله نخست مهرورزی(به اشیا، گیاهان ،حیوانات) در واقع تمرین و مقدمه ای است تا انسان بتواند به بالاترین مرحله مهرورزی یعنی محبت به همنوع را بیاموزد.

 به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه های علمیه خواهران، حکیمه عبایی، کارشناس مذهبی به مناسبت دهه کرامت، در جمع دختران متوسطه دوم و طلاب و مبلغین مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) بیان کرد، طبق روایات نبوی، دختران مایه برکت و مهربانی و آماده به خدمت و با محبت هستند.

وی با اشاره به ویژگی محبت و مهرورزی در دختران این خصیصه را موجب رشد و تعالی انسان دانست و گفت: انسان‌ها یا مهرورز هستند یا مهرطلب ولی آنچه  موجب رشد اخلاقی و معنویت در انسان می‌شود مهرورزی او است.

خانم عبایی ادامه داد: مراحل نخست مهرورزی، در واقع تمرین و مقدمه‌ای است تا انسان بالاترین درجه مهرورزی یعنی محبت به همنوع را بیاموزد، که این امر موجب رشد و تعالی انسان در زندگی می شود.

وی همچنین با بیان این نکته که در زندگی معاصر مقدار محبت مردم و نوع آن دستخوش تحولاتی شد افزود: امروزه محبت به اشیا، حیوانات و گیاهان،  بیشتر از مهرورزی نسبت به هم‌نوع است و بروز مشکلات و معضلات و آسیب های جبران ناپذیری در خانواده و اجتماع دقیقاً از همین خلأ سرچشمه می‌گیرد و ارتباط موثر و صحیح بین اعضای خانواده به ویژه مادر و دختر شکل نمی گیرد.

کارشناس مذهبی در پایان تصریح کرد: دختران موفق و رشد یافته، دخترانی هستند که توانایی محبت و مهرورزی بیشتری به خانواده خود دارند، مظهر محبت خدا بر روی زمین هستند که باید به نقش موثر خود در استحکام خانواده و جامعه توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha